היום (שבת) פורסם סרטון המתעד את רגעי החטיפה האכזריים של אריה זלמנוביץ׳ (86) מביתו בקיבוץ ניר עוז לשערי הגיהינום של עזה. דוברות הקיבוץ פרסמה הצהרה המתייחסת לכך.

מצמרר: כך גילו בישראל על גורלם של חלק מהחטופים בעזה

דוברות ניר עוז: "הסרטון מציג את הרגעים הקשים בהם אריה מובל על אופנוע, חבול בראשו, בעוד המון עזתי מכה אותו באכזריות. תיעוד מצמרר שממחיש את הסבל והזוועות, ואת עינויי הגוף והנפש שעברו ועדיין עוברים חטופינו בידי חלאות האדם, כבר מעל עשרה חודשים.

"אריה, דמות אהובה ויקרה בקיבוצנו, לא זכה לשוב הביתה. הוא נרצח במהלך שהותו בשבי כשהוחזק בתנאים מחפירים, ולא קיבל את התרופות והטיפול החיוני להישרדותו. זוהי תזכורת כואבת לכך שהזמן לא פועל לטובת החטופים.

"העובדה שהסרטון נחשף דווקא היום, כשאנו ניצבים בפני סבב משא ומתן קריטי, היא צלצול אזהרה מהדהד לכלל הגורמים המעורבים. מדובר בהזדמנות מכרעת – ואולי האחרונה – להציל את חיי החטופים שנותרו בשבי. כל רגע שחולף מסכן את חייהם ומקרב את קו הסיום הטרגי.

"אנו קוראים לכל הגורמים המעורבים במשא ומתן – החל מראש הממשלה בנימין נתניהו ועד לצוותי המו"מ – להבין שזוהי שעת מבחן.  אין עוד זמן לשיקולים פוליטיים או אישיים.

"זה הזמן לקבל החלטות אמיצות ולהבטיח את חזרתם של כל החטופים הביתה. העם בישראל לא יסלח למי שימשיך ויטרפד עסקה שתשיב את היקירים שלנו הביתה. אין ניצחון בלי החטופים. החיים לשיקום והנרצחים לקבורה".