התרגיל התקשורתי של השב״כ שעשוי לפרק את תשתיות החמאס בצפון השומרון: אתמול (שבת) בשעות הערב צה"ל ושב"כ חיסלו בג׳נין שני מחבלי חמאס בכירים שהיו מעורבים בתכנון פיגוע הירי בבקעת הירדן, בו נרצח יהונתן דויטש ז"ל.

מפקד חדש, אתגר ישן: פיקוד המרכז ניצב במלחמה מול הפשיעה הלאומנית
"יש גם מחשבות על עזיבה": תושבי הצפון על סף שבירה

שני המחבלים המחוסלים הם אחמד אבו ערה ועראפת דורסי. שניהם מוגדרים כבכירי החמאס איו״ש והם עומדים מאחורי ההתעצמות המבצעית של החמאס בצפון השומרון ובג׳נין, שם חוסלו.

על פי ההודעה של השב״כ, הם תיכננו את הפיגוע הרצחני בצפון הבקעה. אחמד אבו ערה היה מעורב בפיגועים נוספים. כמו כן שימש כגורם בכיר המעורב בייצור של מטענים למטרות טרור.

באופן חריג חשף השב״כ בהודעה שלו אחרי החיסול כי מי שהסגיר אותם לשב״כ הוא מחבל שלישי בחמאס. ״השניים עלו בחקירת השב״כ של יאסין ע'נאם שנעצר על ידי שב״כ וצה״ל, כמי שהיו מעורבים בתכנון הפיגוע שבוצע בתאריך 11.08.2024 בבקעת הירדן, בו נרצח יהונתן דויטש ז"ל״, נאמר בהודעה.

פירסום הדברים עוררו סערה ומבוכה בשורות החמאס באיו"ש. העובדה כי הם חדירים בפני השב״כ, ובחקירות השב״כ אנשיהם נשברים ובוגדים בחבריהם יצרה מבוכה בקרב המחבלים. ההערכה כי השב״כ ביקשו ליצור את האפקט ולהבהיר לשטח שהם חדורים, ומי שמגיע לחקירה, חוקרי השב״כ ידעו את הדרך להוציא ממנו את המידע.

ההערכה כי העובדה שיאסין ע'נאם הסגיר את חבריו יצית ככל הנראה כבר בזמן הקרוב מתיחות בתוך ג׳נין בין משפחות המחוסלים למשפחת המחבל הסייען של השב״כ.