ההתקדמות בשיחות להפסקת אש בעזה, בתמורה להשבת החטופים, מביאה את צה״ל להגביר את קצב הפעילות בזירות הלחימה. חטיבה 401 של השריון וחטיבת הנח״ל משלימים את הטיהור של שכונת תל אל סולטן ברפיח, השכונה האחרונה שצה"ל לא טיהר.

"ההתרעה זזה הצידה, כשל עמוק": התחקיר על 8200 חשף רק את קצה הקרחון
"טייסי הקרב היום יותר טובים מאיתנו": תא"ל (מיל') אילן הרשקוביץ על השירות אז - והיום

בצה״ל מעריכים כי קצב ההתקדמות של הכוחות בשכונה יוביל לכך שבתוך פרק זמן תושלם המשימה. בימים האחרונים פגעו כוחות צה״ל בעשרות מחבלי חמאס בשכונה, והכוחות חשפו תשתיות לחימה של החמאס, גם בתת קרקע וגם במבנים בעל קרקע.

פעילות חטיבה401 ברפיח (צילום: דובר צה''ל)
פעילות חטיבה401 ברפיח (צילום: דובר צה''ל)


במקביל אוגדה 98 מרכזת מאמץ לחימה בשכונת חאמד בחאן יונס וכן בדיר אל באלח. הכוחות פועלים לאיתור מנהרות של החמאס על בסיס מודיעין שמספק להם השב״כ, בין היתר בעקבות חקירת אנשי חמאס שנעצרו לאחרונה.

בצה״ל מעריכים כי הפעולות בדרום הרצועה לצד הפעילות באזור זיתון על ידי כוחות אוגדה 252 מגבירים את הלחץ על החמאס. ״אנחנו עסוקים לקחת לו מידי יום נכסים הן אנושיים ותשתיות לחימה״, אומרים בצה״ל.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פעילות אוגדה 252 ברצועת עזה  (צילום: דובר צה''ל)
פעילות אוגדה 252 ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)


בצה״ל מזהים את הקשיים של אנשי החמאס בשטח. בין היתר בחמאס הבינו כי מה שנשאר מתשתית המנהרות יכול להפוך למלכודת מוות עבורם, ולכן חלקם עולה אל פני הקרקע ומחפש מקומות מקלט באזורי המחסות ההומניטריים ברצועה. 

במקביל, בפיקוד דרום פועלים לבסס את התשתית לאפשרות של היום שאחרי הלחימה העצימה. חישוף וטיהור עוד שטחים צפונית לציר פלדלפי, וכן הרחבת מרחב המסדרון, כך שלמחבלים יהיה קשה להגיע למרחב המסדרון כדי לבצע פיגועים על הכוחות שיפעלו במרחב.