גדעון פרי בן ה-38 מקודמים נרצח היום (ראשון) במקום עבודתו באזור תעשייה ליד קדומים לאחר שמחבל תקף אותו בפטיש כבד, גנב את נשקו ונמלט. פרי נחבל בראש ופונו לבית החולים בילינסון במצב אנוש, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. הורים ואחים.

במועצה האזורית שומרון סיפרו כי פרי היה מנהל במפעל באזור התעשייה. פרי נאבק במחבל אך נפצע פציעות קשות, ובמהלך הערב כאמור נפטר מפצעיו בבית החולים בלינסון. כוחות הביטחון פתחו במרדף אחרי המחבל, סלטאן נדאל עבד אלעזיז עבד אלגני בן ה-21 מהכפר באקה שבאזור קלקיליה. עבד אלגני עבד במפעל באזור התעשייה החזיק בהיתר לעסוק בתחום הנגרות. יחידות מיוחדת הוקפצו לזירה.


כוחות צה״ל בשיתוף עם שב״כ ומשטרה תחקרו את הזירה. במסגרת החקירה נעצר אחיו של המחבל, שככל הנראה גם הוא עובד באזור התעשייה. תושבי האזור הונחו להסתגר בבתים. בהודעה שנשלחה לתושבים ממוקד קדומים נכתב: "בשל אירוע ביטחוני סמוך ליישוב יש להיכנס לבתים ולנעול דלתות וחלונות. אין להסתובב ברחובות ואין לצאת לכבישים באזור". מהמועצה אזורית שומרון נמסר כי המחבל הוא פועל במפעל עם היתר עבודה.

שיראל פופקין, פרמדיקית איחוד הצלה שהגיעה לזירה, סיפרה כי מצבו של המאבטח קשה. לדבריה, הוא "סובל מחבלות ופציעות קשות בראשו. "הענקתי לו סיוע רפואי ראשוני בחצר המפעל בסיוע רופא צבאי שפינה אותו מהזירה ברכב משוריין של צה"ל אל ניידת טיפול נמרץ של צה"ל שתפנה אותו לבית חולים".

עוזאל ותיק ראש מועצת קדומים הספיד את פרי: "גדעון היה חבר יקר ואהוב. איש משפחה ואיש חסד שהיה הראשון להירתם לכל משימה. קהילת קדומים כולה כואבת ומחבקת את המשפחה. אנו דורשים מממשלת ישראל להבין שאנחנו במלחמה ולהורות לצבא לפעול בהתאם. אנחנו מתאבלים על מות חברנו, אך איננו נשברים - ההתיישבות של היהודים בארצם חזקה מכל מכת מחבל, ובבניין הארץ ננוחם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "ליבנו ומחשבותינו הערב עם משפחתו ואוהביו של גדעון פרי ז״ל, המאבטח שנרצח בידי בן עוולה בפיגוע באזור התעשייה בראון שבשומרון. אני מחזק את כוחות הביטחון שלנו שעושים לילות כימים בהגנה על אזרחי ישראל בכל גזרותיה ויודע כי יבואו חשבון עם המרצח הארור ושולחיו".

ראש המועצה האזורית בנימין ויו״ר מועצת יש״ע, ישראל גנץ: "הטרור ביהודה ושומרון גובה חיי יהודים והוא מאיים על כל מדינת ישראל. זהו הנרצח השני ביו״ש תוך שבוע אחד. חובה על צה"ל וממשלת ישראל לגדוע את הטרור שצמח כאן בדיוק כפי שנעשה בעזה. אנו מבכים את הירצחו של גדעון הי"ד ושולחים חיזוק לאשתו ולשלשת ילדיו הקטנים וכן לתושבי קדומים".