ביום רביעי בשבוע שעבר, מבלי שהופעלה אזעקה או התרעה מוקדמת, נפלו ארבע רקטות בלב העיר קריית שמונה. לא היו נפגעים בגוף, אך נגרם נזק למבנים, לעסקים, לרכוש ולתשתיות. ראש העיר אביחי שטרן מספר כי זו כבר הפעם החמישית שנופלים מטחים כבדים לעבר העיר - ללא התרעה מוקדמת. 

לאחר נפילת המטח ללא אזעקה, פנה שטרן לתושבי העיר: "אני יודע שזו כבר הפעם החמישית שנופל מטח לעבר קריית שמונה ללא התרעה מוקדמת. פניתי לכל גורם אפשרי - לאלוף פיקוד צפון, מפקד פיקוד העורף, מפקד חיל האוויר וגם לממשלת ישראל. אני עושה הכול על מנת שאירועים כאלה לא יקרו עוד ושתהיה הגנה מרבית על העיר שלנו", אמר שטרן והוסיף: "אני מזכיר שההגנה הכי טובה היא לא כיפת ברזל או התרעה - אלא התקפה עמוק עמוק אצל האויבים שלנו פנימה. כך מייצרים הרתעה וניצחון. עד אז - אני קורא לתושבי קריית שמונה שעדיין נשארו בעיר להקשיב להנחיות, להיות בקרבת מרחבים מוגנים - ולקחת בחשבון שכמו היום ייתכנו פעמים שיפלו טילים גם ללא התרעה".

תושבי הצפון קוראים לצבא לעבור מהגנה להתקפה: "הפכנו לכיפת ברזל אנושית"
ההסלמה בצפון גובה מחירים: עלייה חדה בפניות למרכזי החוסן

רכבים עולים באש בקריית שמונה (צילום: ארז בן סימון/TPS)
רכבים עולים באש בקריית שמונה (צילום: ארז בן סימון/TPS)

בהמשך לאירועים, אמר שטרן ל-"מעריב": "זו הפעם החמישית שנורה מטח אל קריית שמונה ללא התרעה. גורמי הצבא אמרו לי כי 'מתחקרים ומטפלים'״  בסכנת החיים הזו. בתחילת השבוע נפל טיל בחופי תל אביב ועשו על זה רעש, אך אצלנו נפלו חמישה מטחים ללא התרעה בשבוע האחרון - בלב העיר, כולל בתוך מקומות שבהם נכחו תושבים. לא מדברים על המחדלים האלה מספיק".

שטרן הוסיף: "בתחילת השבוע הייתה גם פגיעה במפעל חיוני בעיר ללא התרעה, והעובדים היו מבוהלים כל כך, לאחר שנפלה רקטה ממש בקרבתם ללא התרעה. אף אחד לא מספק ביטחון, ולכן אני מבקש מכל התושבים לקחת בחשבון שיכולות להיות נפילות ללא התרעה. זו תחושה נוראית להגיד דבר כזה לתושבים. ממש ברווזים במטווח. עד היום היו לפחות מספר שניות להתמגן, לרוץ למקלט. עכשיו, אין אפילו אינדיקציה של מספר שניות לנפילות של רקטות. זה היה כך בשנות ה-60 וה-70, אבל אין סיבה שנחזור לשם. לקבל התרעה כדי להשתטח על הרצפה או לרוץ לממ"ד זהו דבר בסיסי. אני דורש שיתחקרו מדוע בשבוע האחרון לא הופעלו אזעקות על ירי תלול מסלול, של רקטות. עברו כמה ימים ועדיין לא קיבלתי הסברים על כך מהצבא״.