תא"ל (מיל') יוסי קופרווסר, לשעבר ראש חטיבת המחקר באמ"ן, שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103fm על התחקיר שפרסם עמרי מניב ב'חדשות 12' ובו נראה המחדל של אמ"ן ו־8200 לפני 7 באוקטובר. 

"נפתחו שם אוטוסטרדות": יום טוב סמיה חושף מה קרה בציר פילדלפי מאז התנתקות
האסון הבא בדלת: מטחים משוגרים לקריית שמונה ללא אזעקות

לדבריו, "היו מודעים לקיום האיום והתעלמו ממנו, הקונספציה ניצחה את המידע וזה קורה לא פעם. כל דקה שבה הקונספציה לא מופרכת, גורמת לך יותר ויותר להאמין בקונספציה. כאשר מגיע מידע שאמור להפריך את הקונספציה אתה לא מוכן עם הצורך להתנער מכל מה הבנת לגבי המציאות ולומר שזה לא נכון. במקרה שלנו הייתה קונספציה כפולה - לגבי החמאס ולגבי עצמנו, ולכן גם כאשר באו אנשים בוועידה שקראה יגר על הקונספציה התעלמו ממנו. מה שצריך זה שינוי בתרבות הארגונית, פחות שינוי באנשים". 

עוד הוסיף: "היו מקרים שדעתי השונה לא התקבלה, מה שקרה באמ"ן זה שפיתחו 5 גופים שכל אחד מהם היה צריך לתת התרעה על המצב ברצועת עזה וכולם אמרו את אותו הדבר בדיוק ולכן לא הייתה שום תועלת בכך. 'פרקליט השטן' אמר דעה אחרת אבל אף אחד לא הקשיב לו. אני לא יודע אם  ההתמכרות לסייבר הרדימה, אבל היא החלישה זרועות אחרות ושילמנו על זה מחיר. נקווה שנלמד את הלקחים ונשתמש בשיטות חדש ונפעיל יותר פתיחות פנימה וגם מול האקדמיה, הדברים האלה חיוניים כדי להיות יותר טובים בפעם הבאה".

עריכה: אליעזר בן יהודה