רנ"ג מוחמד עמרייה, גשש בעוצבת ברעם (300) בחיל הגנת הגבולות, נפל מפגיעת כטב"ם הבוקר (יום שני) באזור יערה. לצידו נפצע קצין לוחם באורח קשה. 

חיזבאללה ירה כ-12 טילים לאזור הגליל המערבי. במקביל שוגרו חמישה כטבמ"ים. שלושה יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל אחד מהם פגע בגשר אכזיב. והשני במתקן צבאי של החטיבה מרחבית 300. בצה״ל מציינים כי היתה התראה בטרם פגע הכטב"מ. על פי התחקירים הראשונים קבוצת לוחמים נכנסה למכולה ולא למבנים המוגנים במקום.  הכטב"מ פגע במכולה. רנ״ג עמרייה נהרג במקום, קצין נוסף נפצע קשה ועוד כמה חיילים נפגעו קל.


 במקביל, שוגרו רקטות גם לגליל העליון, וכעשר מהן התפוצצו בשטחים פתוחים באזור זרעית. בינתיים, לאורך כל שעות הבוקר צה"ל תקף בעיירות בדרום לבנון, ולפחות שני פעילי חיזבאללה חוסלו בחולא. 

ערוצי הטלוויזיה הלבנונים אל-מנאר ואל-מיאדין המזוהים עם חיזבאללה טענו: צה"ל ניסה לחדור במהלך הלילה ללבנון באזור עייתא א-שעב, חמושי הארגון ירו לעבר הכוח וגרמו לו ליסוג חזרה לישראל. בצה"ל מכחישים את הדיווח, תושבים בזרעית טוענים כי לא ראו תנועות חריגות של כוחות באיזור.

אתמול פורסמו בגרדיאן הבריטי דבריו של גורם בארגון הטרור חיזבאללה שאמר כי מה שהוצג בסרטון היה רק "טיפה בים ממה שברשות חיזבאללה". אותו גורם בחיזבאללה אמר כי היכולות הרקטיות של הארגון עדיין "גדולות מאוד" והוסיף כי "האויב רוצה מלחמה ותמיד מנסה ללחוץ עלינו, אז אנחנו מוכנים לכל האפשרויות".

גלנט והוכשטיין (צילום: שחר יורמן )
גלנט והוכשטיין (צילום: שחר יורמן )

בתוך כך, השליח המיוחד של ארצות הברית, עמוס הוכשטיין, ביקר השבוע הן בתל אביב והן בביירות, אולם דיפלומטים מערביים אומרים כי טרם התברר מה תהיה תגובת חיזבאללה לחיסול פואד שוכר בביירות וכי הארגון לא נתן רמז היכן ומתי התקיפה תתרחש.

כחודש לאחר החיסול בביירות: סל האיומים של חיזבאללה נגמר
ציר פילדלפי מסתמן כמכשול בעסקת חטופים - הבעיה דווקא אחרת | דעה

האמינות של הוכשטיין, הדיפלומט המוביל את המאמצים להפסיק את הלחימה בין חיזבאללה לישראל, ספגה מכה גם בלבנון. כלי תקשורת המזוהים עם חיזבאללה האשימו אותו ב"הונאה" של פקידים לבנוניים על ידי מתן הבטחות שווא לקראת רצח שוכר בביירות.

"חיזבאללה אינו רואה בהוכשטיין איש משא ומתן אמין", אמר קאסם קאסיר, אנליסט מקורב לחיזבאללה לגרדיאן, והוסיף כי למרות זאת, "אין כרגע אלטרנטיבה" לשליח האמריקאי.