העיתונאי שלומי אלדר התראיין הבוקר (שני) ב-103FM, והתייחס למגעים בניסיון להגיע לעסקת חטופים אפשרית. ""כשנכנסה השבת החלו ידיעות על אופטימיות של התקדמות, לא הבנתי מניין הגיעה האופטימיות הזאת. לצערי אני צדקתי לכל אורך הדרך כי מה שמתרחש בדוחא ובקהיר, מדברים עם עצמנו, עם המתווכים", ציין. 

הוא ביקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נתניהו מתנהג מהיום הראשון של 7 באוקטובר כאילו אין לנו חטופים. יש 115, אני לא יודע כמה מהם חיים, רוצה לקוות שכמה עשרות, ואתה לא יכול להתנהל כאילו זה לא קיים".

דבריו של ברק חירם היו נוקבים וצודקים: רק בדבר אחד הוא חטא | יוסי אחימאיר
גדעון נרצח במקום העבודה שלו לאחר שמחבל תקף אותו בפטיש

עוד טען כי "אם לא מקבלים את העניין של הפסקת המלחמה ונסיגת צה"ל לקווי 6 באוקטובר אין על מה לדבר. אני חושב שאנחנו אפילו לא קרובים לעסקה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אלדר יצא נגד הטענה כי לחץ צבאי מקדם את עסקת החטופים: "אין מצב כזה שככל שנפעיל עליהם לחץ גדול יותר הם שיחררו את החטופים. זה לא יקרה לא רק בגלל סינוואר כי זה לא פעל כל הזמן. חמאס מובס, הוא חטףך מכה אנושה, רוב הגדודים מרוסקים, זה יכול להיגמר רק עם חיסולו של סינוואר אבל גם זה לא יקרה כי אנחנו כמעט 11 חודשים אחרי ולא תפסנו אותו. סינוואר מקיף את עצמו בחטופים. צה"ל יודע את זה.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

לכן לחסל אותו זו משימה בלתי אפשרית, היא אפשרית אם אנחנו מוכנים להקריב 20-30 חטופים. כל עוד המלחמה בעזה נמשכת, והיא נמשכת ללא תכלית כי רוב הצבאע לא נמצא בעזה. רוב צה"ל, 90 אחוס מהיחידות, נמצאות מחוץ לעזה, מה שקורה עכשיו זה רק שמירה על קיים. בינתיים מתחוללת מלחמה דרמטית ואנמושה יותר בצפון, בהחלט איבדנו אותו. אין צפון. הצפון הפך להיות רצועת בטחון של חיזבאללה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm