ירון בלום, מתאם השבויים והנעדרים בצה"ל לשעבר, התראיין היום (שני) ברדיו 103FM באשר לעסקה המסתמנת. "הכל פתיר בדרג המדיני ולא הביטחוני. שיבינו שזה באחריות הדרג המדיני", אמר. "זו באמת הזדמנות אחרונה כי אחרי זה לא נראה פה את הרכבת האווירית האמריקנית, הם יתעסקו בבחירות", הוסיף. באשר לעמדת חמאס, אמר: "זה שהם מסתייגים מהמתווה כלפי חוץ זה לא אומר שסינוואר נתן את התשובה השלילית שלו".

"יש פה הרבה מאוד דילמות שאפשר לדלג עליהן כמו פילדלפי, רפיח, ומשמעות ההפוגות, ואילו מחבלים זה טאבו מבחינת ישראל, ומה יקרה עם נעדרים שחמאס טוען שהוא לא מוצא".

אנחנו לא מבינים כלום: ישראל לא מצליחה לשבור את הרוח של סינוואר - אלו הסיבות

\'\'רה\'\'מ הנוכחי עשה את עסקת שליט\'\'. גלעד שליט שחרור  (צילום: ארכיון דו''צ)
\'\'רה\'\'מ הנוכחי עשה את עסקת שליט\'\'. גלעד שליט שחרור (צילום: ארכיון דו''צ)

"אני מזכיר לכולם שרה"מ הנוכחי עשה את עסקת שליט, אם הוא לא ילך לעסקה זה על הראש שלו, ואני חושב שהאמריקנים בהחלט הלכו כברת דרך. אם המתווכות לא יעשו מניפולציות והן עדיין יקבלו את אותם לחצים מאוד כבדים מהאמריקנים, יכול להיות שנראה את הפעימה הראשונה בעסקה הכללית. אם זה לא יקרה, האמריקנים לא יהיו פה וזו תהיה בכייה לדורות, זה אסון נוראי שיכול להתרחש פה אם לא נלך לעסקה בימים הקרובים. אין אותן דילמות שיש על פילדלפי, נצרים, רפיח ורשימת המשוחררים, הכל פתיר בדרג המדיני ולא הביטחוני. שיבינו שזה באחריות הדרג המדיני".

לדבריו, "חייבים להתעורר, בעיקר בדרג המדיני. האם יש אופטימיות? יותר קטנה מאשר בסוף השבוע האחרון אבל זה חלק מהעניין. אנחנו רואים את בלינקן שהגיע לארץ, וזו בהחלט הזדמנות לסיים את עסקה ולקבל את הסכמת האמריקנים לנקודות הבעייתיות, זו באמת הזדמנות אחרונה כי אחרי זה לא נראה פה את הרכבת האווירית האמריקנית. הם יתעסקו בבחירות, נראה הסלמה בצפון. ראינו הבוקר אירוע מאוד חריג וכבד ביערה. אני חושב שאנחנו צריכים לעשות הכל, בעיקר הדרג המדיני, לתת בוסט לראש המוסד, השב"כ ולניצן שעושים באמת עבודה מדהימה".

\'\'השב\'\'כ עושים עבודה מדהימה\'\'. רונן בר ראש השב''כ (צילום: יונתן זינדל)
\'\'השב\'\'כ עושים עבודה מדהימה\'\'. רונן בר ראש השב''כ (צילום: יונתן זינדל)

עם זאת, ציין: "אני מעריך שבין אמירות כלפי חוץ לבין מה שקורה בחדרים הסגורים, אני מניח שזה שונה, עובדה שראינו שהם מקבלים מרחב פעולה יותר מאשר לפני שבוע וחצי. יש פה הרבה מאוד דילמות שאפשר לדלג עליהן כמו פילדלפי, רפיח, ומשמעות ההפוגות, ואילו מחבלים זה טאבו מבחינת ישראל, ומה יקרה עם נעדרים שחמאס טוען שהוא לא מוצא".

הוא הביע תקווה: "אני מקווה שהביקור של בלינקן היום נשמע בשורות טובות יותר מאשר אתמול, וניצוץ האופטימיות שנותרה לי היא מזה ששתי המשלחות עובדות, וזה שחמאס מסתייגים מהמתווה כלפי חוץ זה לא אומר שסינוואר נתן את התשובה השלילית שלו. אלה אינדיקציות לכך שמבחינתי עדיין יש תהליך. אנחנו צריכים לתת את כל הבוסט לרה"מ, עם ישראל רוצה הסכם, זה מחייב אותנו בימים הקרובים להרבה סבלנות".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm