בכיר ארגון החמאס אוסמה חמדאן, התראיין ברשת CNN האמריקאית. במהלך הריאיון, הוא נשאל שאלה שככל הנראה לא היה מוכן אליה. "גורמים בעזה אומרים שכ-40 אלף אנשים נהרגו בעזה בעשרת חודשי המלחמה. ב-7 באוקטובר חמאס רצח מאות אזרחים ישראלים. האם חמאס מתחרט על פיגועי ה-7 באוקטובר?", נשאל ע"י המראיין.  

הטרוריסט בחר להשיב כי "נראה שאתה נותן לישראלים את הזכות להרוג פלסטינים". בשלב זה, ניסה המראיין להקשות עליו פעם נוספת: "האם חמאס מקבל אחריות כלשהי על מותם של אזרחים פלסטינים בעזה? כמו שאתה יודע, מנהרות חמאס נבנו מתחת לבתים ומסגדים". איש החמאס השיב: "סיקרת את האזרו הזה במשך 20 שנה, אבל אתה התבוננת על זה מהעיניים הישראליות".

בלינקן במסר חריף לישראל: "הגיע הזמן שיפסיקו לחפש תירוצים להגיד לא"
"בלתי אפשרי לחסל אותו": סינוואר ממשיך להיות מוקף בחטופים

טרוריסט החמאס בריאיון ב-CNN (צילום :כאן חדשות - הטלגרם של עמיחי שטיין)

בתוך כך, שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן, פתח היום את ביקורו בישראל, כשנפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. "תמיד טוב להיות איתך וטוב לחזור לישראל. זו הפעם התשיעית שלי בישראל מאז ה-7 באוקטובר, ובמזרח התיכון. זהו רגע מכריע, כנראה ההזדמנות הטובה ביותר, ואולי האחרונה, להחזיר את החטופים הביתה, להשיג הפסקת אש, ולהוביל את כולם לדרך טובה יותר לקראת שלום וביטחון בר קיימא", אמר בלינקן להרצוג. 

עוד הוסיף: "אני כאן כחלק ממאמץ דיפלומטי אינטנסיבי בהוראת הנשיא ביידן לנסות להביא את ההסכם הזה לקו הסיום, ולבסוף לעבור את הקו. הגיע הזמן שזה יקרה. כמו כן, הגיע הזמן לוודא שאף אחד לא נוקט בצעדים שעלולים לשבש את התהליך הזה. לכן אנחנו שואפים לוודא שלא תהיה הסלמה, שלא יהיו פרובוקציות, שלא יהיו פעולות שעלולות להרחיק אותנו מלהשלים את העסקה הזו, או לצורך העניין, להחריף את הסכסוך למקומות אחרים ולהגדיל את עוצמתו".