על פי 'אל ג'מהורייה' הלבנוני, רה"מ נתניהו מתכנן לנצל את מצב החירום בעזה כדי לשים סוף לבעיה הפלסטינית, כולל חיסול חמאס ופירוק ההתנגדות בעזה, תוך כדי שמירה על יתרון ישראלי במגעים העתידיים. "חמאס תכנן במקור שטבח השבעה באוקטובר יהיה מה שישבור את המבוי הסתום בעניין הפלסטיני. אבל בנימין נתניהו ניצל את ההזדמנות לנצל את המומנטום לטובת ישראל", כך נכתב היום (שני) ב'אל ג'מהורייה' הלבנוני.

עוד נכתב: "לכן, היום נתניהו לא רוצה לעצור את המלחמה בשום צורה. ההסכם להפסקת האש ועסקת החטופים עשויים להצליח או להיכשל. בשני המקרים, נתניהו מתייחס למו"מ כאל שלב במלחמה ארוכת הטווח, שמטרתה להיפטר לחלוטין מה'תיק' הפלסטיני. למעשה, מאז הקמתה, ישראל הצליחה לגרור את הפלסטינים לוויתורים קשים, ולהציע להם בכל פעם פשרות לא הוגנות, החל מההחלטה לחלק את פלסטין, שמייצגת היום חלום בלתי אפשרי, וכלה בהסכמי אוסלו, שמתמוססים בהדרגה".

פילדלפי זה מסך עשן? זה מה שמטריד באמת את נתניהו
לא ראה את זה בא: השאלה שהיממה את בכיר החמאס בשידור חי

עוד נכתב כי "נתניהו רוצה להפוך את המלחמה בעזה לתחנה נוספת בדרך לשים קץ לסוגיה הפלסטינית. להערכתו, חיסול חמאס פירושו היעלמות הפלג הפלסטיני המיליטנטי האחרון. אם חמאס יובס לחלוטין והמעמד המיוחד של עזה יבוטל, יהיה קל לישראל למחוק את התיק הפלסטיני, שכן הגדה המערבית חשופה בעצם לתהליך שיטתי של כרסום ופירוק להתנחלויות, וכן לבריונות ביטחונית ופיננסית, ולמניפולציות מנהלתיות".

בהמשך נכתב כי "חמאס נמצא כעת בעמדה מוחלשת, מה שנותן לישראל מינוף נוסף בפגישות דוחא. נראה שהתוצאה האפשרית מוגבלת להצעה של נתניהו שחמאס יצטרך לקבל או לדחות. החשש הגדול יותר הוא שברגע שתטפל בעזה, ישראל עלולה להעביר את המיקוד שלה לגדה המערבית, במטרה לכפות את תנאיה על מנהלי מו"מ פלסטינים, בין אם בקרב חמאס או הרשות הפלסטינית".