יוסי אמרוסי, בכיר לשעבר בשב"כ, התראיין היום (שני) ב-103FM והתייחס להתחממות ביהודה ושומרון בעקבות העלייה בטרור.

אמרוסי פתח ואמר: "הזירה ביו"ש בוערת. השב"כ והצבא מסכלים בכל יום פיגועים משמעותיים. יש אתגרים: פיגועי מטענים שמגיעים מאיראן דרך הגבול הפרוץ בירדן. פיגועי ירי ישיר על 'עוטף ג'נין', מוטיבציה שקיימת היא מוטיבציית שיא, גם לפיגועי תופת. תופעת השב"חים שקיימת. קו התפר פרוץ, אלה אתגרים שמערכת הביטחון חייבת להתמודד איתה בתקופה הקרובה כדי שהשטח לא יבער יותר ממה שהוא כרגע".

קילומטר וחצי של מנהרה ומתחם פעיל של חמאס; צה"ל מטהר את חאן יונס | צפו
בלבנון בטוחים: זאת תוכנית נתניהו להשמדת חמאס והסוגייה הפלסטינית

על הקמה של גדודי מחבלים ציין כי "התופעה הזו של הגדודים קיימת שנתיים או שלוש. למעשה השיוך הארגוני לא משמעותי. אתה יכול למצוא חוליות של פעילי פתח חמאס וג'יהאד איסלאמי יחד. הם מקבלים כסף הדרכה ואמל"ח. זאת תופעה חברתית. הם הופכים לסלבס ברחוב הפלסטיני. הם לא מנסים להסתתר, מפרסמים סרטונים ומקבלים סוג של הערצה ועידוד מהאוכלוסייה המקומית. לכן אני שמח לראות שצה"ל פועל מהאוויר וצריך להכפיל ולשלש את הפעילות הזאת. כל נושא נשק ביהודה ושומרון צריך לדעת שהוא יקבל 'מתנה משמים'. הם עושים את זה על מנת לפגוע בישראלים, ויפה שעה קודם לפגוע בהם".

כוחות צה''ל בג'נין (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)
כוחות צה''ל בג'נין (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)

לדבריו, "יכול להיות שאדם היה שוטר ברש"פ בעברו ועכשיו הוא מחבל. הם גרים אחד ליד השני, אין פה משהו מתוכנן ומסודר מטעם הרש"פ להשקיע שיצטרפו לאותן חוליות. מהזווית שלי מדובר בפעילי פתח שהחליטו לחצות הקווים ולפעול נגד מדינת ישראל ואותן חוליות מקומיות ושכונתיות".

"אם יש פרסום כזה כרגע מטעם 'פתח', הם מבחינתי אויב. מי שמעוניין לפגוע בנו אהלן וסהלן - נסכל גם אותך", אמר והוסיף, "מהניסיון שלי, ב-30 שנה שעבדתי בשירות יש תקופות טובות יותר ותקופות פחות טובות. לא הייתי חותם על גירושין מהרשות הפלסטינית. אם היא מחזירה לי אזרחים ישראלים שנכנסים לקלקיליה כדי לתקן האת אוטו. התיאום גר נסתר מהעין. אנחנו צריכים כרגע לעבוד ביחד ולא להתגרש".

"התופעה הזו של טרור יהודי, ממה שקרה בגבעת רונן ובכפר ג'ית אי אפשר לתת להן לגיטימציה. לי זה כואב. הלוואי והשירות היה יכול לסגור את החטיבה לטרור יהודי, זה פוגע במאמצי מערכת הביטחון. גם במאמצי צה"ל, הצבא והמשטרה. אם יש אירוע, שיזעיקו את כוחות הביטחון ויתנו להם לטפל בזה. אני מבין את התסכול. צר לי על כך כי גם מי שנוסע בין אלון מורה למקום העבודה שלו צריך להיות בטוח, אבל אסור לקחת את החוק לידיים. זה בעיניי גרוע מאוד", הדגיש אמרוסי.

המהומות בכפר ג'ית (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)
המהומות בכפר ג'ית (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)

עוד הוסיף, "יש מטענים רבי עוצמה שצה"ל מתמודד איתם ברחובות ג'נין שכם וטול כרם שכולם הגיעו מאיראן. זאת תופעה שהורגת. הגבול פרוץ וחייבים לסגור אותו. גם את קו התפר צריך לסגור. בכל יום נכנסים אלפי שב"חים לישראל. צה"ל מושקע, יש שם 14 גדודים, השמיכה שלו קצרה והאתגרים עצומים. וגם לנסות ולמנוע הברחות מירדן כי זה בנפשנו".

בסיום דבריו אמר: "הפתרון הוא מאבק קבוע ומתמשך. אותי יהודה ושומרון מדאיגה לא פחות מכל הזירות האחרות. כולנו ראינו את הדברים האלה ב-7 באוקטובר, ואנחנו יודעים שיש להם את הרצון לעשות את הדבר הזה גם לכפר סבא".