התקיפה אמש (שני) בבקעת הלבנון היא אינה חריגה, בבחירת המטרה. אומנם צה״ל לא מרבה לתקוף בבקעה, אבל בישראל התקבלה החלטה לדחוק את כוחו המבצעי של חיזבאללה באופן סדור.

25 אלף יוחזרו, אוגדה חדשה תוקם: תוכנית צה"ל לפטורים משירות מילואים

חיזבאללה הוא ארגון טרור שזוכה לתשתית מדינתית, חסות איראנית ותשתית לבנונית. על פי הערכות, לחיזבאללה יכולות אש עצומות. הן מחולקות לכמה סוגי איום על ישראל. החלק המרכזי הוא עשרות אלפי רקטות לטווח קצר ובינוני. מדובר ברקטות ״טיפשות״ עם רמת דיוק נמוכה. המאגר כולל את טילי בורקן וטילים כבדי משקל. טווח ירי קצר, רמת דיוק נמוכה, יכולת השמדה ונזק סביבתי גבוהה מאוד.

מאגר נוסף הוא טילים ארוכי טווח המגיעים מלבנון עד לאזור הערבה שבדרום הארץ. יש יכולת לדייק אותם עם מערכות ניווט לוויני. המאגר השלישי הוא החימוש המדויק לטווח בינוני, שיכול לפגוע בגוש דן ברמת דיוק של עשרות מטרים סטייה. על כל זה יש להוסיף את מאגרי הכטב"מים, טילי הנ״ט ופגזי המרגמות.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בפיקוד צפון גיבשו לחימה סדורה נגד חיזבאללה שעובדת, כך נראה, בשלבים. הראשון היה הרחקה של מערכי הנ״ט ומערכי כוחות רדואן מהגבול. אחר כך, פעל צה״ל נגד מערכי הפיקוד של הארגון. הצבא, באמצעות אגף המודיעין, מיפה את בכירי חיזבאללה. מפקדים מרמות מפקדי פלוגות, מג״דים ומפקדי אוגדה או זרועות בארגון - הוכנסו לרשימות החיסול. עד אתמול בערב, חוסלו 416 מחבלי חיזבאללה, אחוז גבוה ברשימה הם מפקדים.

בתוך הרשימה של החיסולים, ישנם פעילים ממחלקות שונות בארגון. אותם פעילים הם יעד לחיסול של צה״ל, האחרון שבהם חוסל שלשום במורדות הר דב.

ועכשיו הגיע המאמץ הנוסף בתוכנית של צה״ל לפגוע במחסני החימוש של חיזבאללה ולנסות להשמיד כמה שיותר מכוח האש של הארגון. כך זה מתבצע בכל יום. ביום שישי בנבטיה, למחרת בכילה ובמקומות נוספים.

חיזבאללה שידר השבוע את הסרטון של המנהרות ומשגרי הטילים. לצד המלחמה הפסיכולוגית, הוא ניסה להעביר מסר לישראל, לפיו הוא פועל לשמור על נכסי האש שלו גם במעמקי האדמה. תמונות ההפצצה בבעלבק בערב סיפרו סיפור אחר.