אלוף (מיל') נעם תיבון, לשעבר מפקד אוגדת איו"ש, שוחח היום (שלישי) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM ופרש את משנתו על התקדמות על המלחמה ברצועת עזה בצל עסקת החטופים.

בפתח הראיון אמר: "מה שצריך לעשות עכשיו זו עסקת חטופים, להתחיל לעשות סדר במלחמה, עסקה שתאפשר למדינה לעשות את הצעד הערכי והמוסרי הנכון, תאפשר לנו לסגור את החזית הדרומית, לארגן את צה"ל ולהיערך למלחמה בצפון. עכשיו זה הזמן".

חיזבאללה ניסה לשדר מסר לצה"ל, אבל התקיפה בעומק לבנון חשפה משהו אחר
בשונה מגלעד שליט: העסקה הנוכחית פוגעת בהישרדותו של נתניהו | בן כספית

העימות מול איראן הוא גדול, מורכב ומסובך, ולכן צריך להיערך אליו כמו שצריך גם מבחינת מבנה הצבא וגודלו, ואנחנו מדברים לא מעט על ההיערכות אליו בברית אזורית כנגד האיום האיראני שמאיים כאן על כל האזור", המשיך. "לא טוב להיגרר לדבר הזה. אין לנו מנהיגות שיודעת לנצח במלחמות. אתה צריך מלחמה קצרה, לא מלחמת התשה כמו שנגררנו אליה".

בנימין נתניהו על עסקת החטופים (צילום: רועי אברהם, לע״מ)

"צריך לתת לצבא זמן להתארגן, לבנות את עצמו, צריך לגייס את החרדים, אם תהיה במלחמה בצפון בוודאי זה יכלול חזיתות נוספות, ואת זה צריך לעשות בעיתוי שהוא נכון למדינת ישראל. אנחנו בעיתויים שלא נוחים לנו, זה לא דבר טוב, השבוע הזה הוא שבוע קריטי, העסקה תקרין גם על הצפון אבל בוודאי נידרש לפתור שם את הבעיה בשנים הקרובות".

על ניסיון הפיגוע בתל אביב אמר: "כנראה היה שם מזל גדול, וצריך להבין לעומק מה היה שם. בפירוש מדובר במטען מאוד מסוכן, חווינו את זה בעבר. אנחנו נמצאים בפיגועים בכל הארץ. במלחמה בטרור צריך לעשות את זה בצורה נכונה ומסודרת. המכשול פרוץ לחלוטין. צריך לעשות פעילות הרבה יותר נמרצת כי אלה חלק מהמחירים שאנחנו משלמים על מלחמת השתה ללא תכלית. נפתחות עוד ועוד חזיתות".

"לפוליטיקאים הציניים שעושים כל מאמץ להכשיל את הגיוס - אתם צריכים לדאוג שהם יתגייסו", הוסיף בסיום הראיון. "לחבריי מצה"ל, תפסיקו לגרור רגליים, צריך לשלוח צו לכל בן 16. החיילים יבואו והם יהיו חיילים מעולים. במקום להתעסק בזה ממשיכים להתעסק בפוליטיקה קטנה ואנחנו משלמים את המחיר בפיגועים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm