שלום בן חנן, בכיר לשעבר בשב"כ, שוחח הבוקר (שלישי) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm על ניסיון הפיגוע שאירע ביום ראשון בשכונת התקווה בתל אביב. 

בפתח דבריו אמר בן חנן: "אני לא חושב שזו סנונית, אני חושב שאנחנו עמוק בתוך האירוע. זה החל לפני השבעה באוקטובר. שנת 2023 הייתה השנה הקשה ביותר מאז תום האינתיפאדה השנייה בנתוני הפיגועים. אנחנו מזהים מספר תהליכים שתומכים את המגמה הזו, ושמביאים למצב הזה".

הפצוע מהפיגוע בתל אביב משחזר: "נסעתי עם הקורקינט בתוך האש" | עדויות חדשות  
הפיצוץ בת"א: הערכה - המחבל תכנן פיגוע תופת בבלומפילד; חמאס נטל אחריות ואיים  

הפיצוץ בתל אביב. קרדיט: דוברות המשטרה (צילום :דוברות המשטרה)

בן חנן הרחיב והסביר: "חלק מהתהליכים קשורים לאותו תמנון איראני מאחוריו עומדת איראן, שמממנת ומספקת אמל"ח, חלק ממנו חסר תקדים באיו"ש כמו מטעני נפץ תקניים. רואים את זה בלחימה הקשה שם מאז השבעה באוקטובר, כשמדי מספר ימים נראים כמו לחימה בעזה. רואים מציאות של מטענים רבי עוצמה, כנראה אחד מהם זה אחד שהתפוצץ בתל אביב, ואני חושב שאנחנו כפסע מחזרה למציאות של פיגועי התאבדות במרכזי הערים". 

בעניין חקירת אותה התקרית בתל אביב הסביר בן חנן: "זה שלב מוקדם עדיין לדבר על זה אם יודעים, נגיע גם לתשובה ולא לאחר זמן ממושך. בסופו של דבר אני חושב שאנחנו יכולים לדמיין את התשובה על בסיס הדברים הקודמים שאמרתי. יש ביו"ש התארגנויות טרור משמעותיות ביותר, על ארגונית, גדודים מקומיים שנתמכים על ידי איראן ועל ידי הסיפור של גבולות פרוצים, של גדר ביטחון פרוצה. לכן אנחנו יכולים להניח שזה בא מהאזורים האלה. גם אם זו התארגנות מקומית בתוך יו"ש, המימון והתמיכה מגיעים מאותם מקומות". 

בסיום דבריו טען בן חנן: "כל עוד לא מפרקים את הרשות, ואני חושב שלא צריך לפרק אותה, היא גורם ביטחוני שנתמך על ידינו בשלל דרכים אבל לא מבצע את עבודתו כמו שצריך. בהחלט ייתכן שיום כזה יגיע, אבל אני לא חושב שאנחנו נמצאים שם. מנגד, אנחנו צריכים לעשות צעדים שנדרשים מאיתנו ואנו לא מבצעים אותם שנים כמו סגירה הרמטית של הגדר וקו התפר". 


סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm