מלחמת חרבות ברזל: מקורות יודעי דבר אמרו היום (שלישי) לעיתון הלבנוני אל-אח'באר כי לקהיר לא תהיה התנגדות ל"המשך הנוכחות הישראלית" בציר פילדלפי, ללא מסגרת חוקית המקבלת אישור מצרי.

המקורות ציינו, כי מצרים מתמודדת עם המצב הנוכחי כתוצאה מ"הפרות משפטיות". לפי המקורות, הנקודה החשובה ביותר לקהיר, נכון לעכשיו, קשורה ל"מעמד מעבר רפיח ולשיטת התיאום ברצועת הגבול", בנוסף ל"תפקיד הפוטנציאלי של הרשות הפלסטינית בניהול המעבר בתקופה הקרובה, בשותפות עם האיחוד האירופי".

ביידן הזיל דמעה על הבמה והצהיר: "אעבוד כדי לסיים את המלחמה"
החטוף אברהם מונדר נרצח בשבי, מספר גופות חטופים חולצו מחאן יונס

כזכור, אחת מנקודות המחלוקת הגדולות במהלך השיחות במשא ומתן היא הישארות כוחות צה"ל בציר פילדלפי ובמסדרון נצרים. על פי הסקר של גולשי "מעריב", ישנו רוב להישארות בשני המוקדים הללו. זאת, ככל הנראה בהשפעת התוצאות הקשות מנשוא של הטבח שאירע בחודש אוקטובר האחרון. בעוד ש-58% השיבו כי הם תומכים בהישארות, רק 42% בחרו להצביע אחרת. 

בקרב מצביעי הימין בסקר, נרשם רוב מובהק אף יותר, של 70% שתמכו בכך. הנתון המפתיע במיוחד בסקר שנערך לאחרונה, תמיכת מצביעי השמאל בהישארות מסוג זה בציר פילדלפי ובמסדרון נצרים. על פי הסקר, אין רוב בשמאל לעזיבה של נקודות אלו, כש-50% בעד ההישארות בשני המקומות הללו.

השמדת תת קרקע ציר פילדלפי חרבות ברזל תיעוד רחפן (צילום :דובר צה"ל)