מלחמת חרבות ברזל: צה"ל חילץ במהלך הלילה (בין שני לשלישי) את גופותיהם של חיים פרי, נדב פופלוול, יורם מצגר, אלכס דנציג ויגב בוכשטב אשר כבר פורסם על הירצחם, ואת אברהם מונדר (שהיה מוגדר חי). הגופות נמצאו בתוך מנהרה על פי מידע שהעביר השב״כ. 

המנהרה היתה באחת השכונות בחאן יונס. הפעילות בוצעה על ידי לוחמי אוגדה 98. הגופות נתגלו הלילה. והפעילות של סריקת המנהרות נמשכת. בצה״ל אומרים כי לפי שעה לא ידוע כיצד מצאו השישה את מותם.

מצרים לא תתנגד לנוכחות צה"ל בציר פילדלפי - בתנאי אחד | דיווח
"נתניהו ממסמס החלטות": איזנקוט ללא מעצורים

לגבי חלק מהמנוחים, ישראל הודיעה לפני מספר שבועות על מותם במהלך השבי בעת מותם במהלך התמרון של צה״ל בחאן יונס. הנרצחים נחטפו בניר עוז ומנירים. המועד בו הם נרצחו טרם נקבע על ידי צה״ל. כזכור, בתחילת יוני פורסם כי ארבעת החטופים חיים פרי, יורם מצגר, עמירם קופר ונדב פופלוול, נרצחו בשבי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

פעילות צהל להשמדת תת קרקע בחאן יונס חרבות ברזל (צילום :דובר צה"ל)

הארבעה נהרגו יחד באותן נסיבות בעת שהוחזקו בשבי על פי הערכה בחאן יונס. בצה״ל מעריכים כי הארבע שחמאס פרסם סרטון שלהם בחודש דצמבר האחרון נהרגו כמה שבועות לאחר פרסום הסרט. בצה״ל בודקים אם הארבעה נהרגו בסמוך למועד התמרון של אוגדה 98 בחאן יונס.

לפני מספר ימים הגיע מידע מודיעיני מוצק לידי השב״כ ואמ״ן. אברהם מונדר (79) נחטף מביתו בניר עוז ב-7 באוקטובר יחד עם רעייתו רותי, בתו קרן ונכדו היחיד אוהד, אשר שוחררו בעסקת החטופים בנובמבר.

אברהם היה בן 79, חבר קיבוץ ניר עוז,  עבד במפעל נירלט, היה איש חם ומאד אהב לשיר. אברהם נחטף יחד עם אשתו רותי, בתו קרן, ונכדו היחיד אוהד בן ה-9 ששוחררו בעיסקה. בנו, רועי מונדר ז"ל, נרצח בטבח ב-7.10. מקיבוץ ניר עוז נמסר: "נזכור את מונדר תמיד, בקולו הצלול, בחיוכו החם ובאהבתו האינסופית למשפחתו ולקיבוץ. יהי זכרו ברוך".