צה״ל מגביר את הלחץ על חיזבאללה במטרה לשלול מידיו יכולות אש. בעשרים הימים האחרונים ביצע חיל האוויר 150 תקיפות על יעדי חיזבאללה בלבנון. מרבית התקיפות היו מכוונות למחסני אמצעי הלחימה של הארגון וכן לעבר משגרים של רקטות ומשגרי כטבמ״ים. 

בצה״ל אומרים כי הפגיעה הלילה במחסן החימושים של חיזבאללה בבקעת הלבנון, הכאיבה מאוד לצמרת הארגון. במחסן לא היו טילים ארוכי טווח או טילים מדויקים, אולם הוצבו שם כמויות גדולות במיוחד של כלי נשק, מרגמות, טילי נ״ט, אמצעים וחימוש טקטי. בחיל האוויר מציינים כי בתקיפה אתמול לא נעשה שימוש בפצצות חודרות בטון או בונקרים אלא בחימוש רגיל.

חיזבאללה חשף את המתחם התת קרקעי שלו ואז הגיעה ההפתעה הגדולה
עם תמונות של נסראללה, מורנייה וסולימאני: המתחם התת קרקעי של חיזבאללה נחשף

תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

העובדה כי המחסן היה עמוס בכמויות גדולות במיוחד של חימוש של חיזבאללה הוביל לפיצוצי המשנה שנמשכו שעות ארוכות. בצה״ל ממשיכים בפעילות מודיעינית נרחבת למפות את מחסני החימוש של חיזבאללה במטרה לפגוע בהם.

גלנט: "מרכז הכובד שלנו נע מדרום לצפון; התקיפות בעומק לבנון - הכנה לכל דבר שיכול לקרות״

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (שלישי) הערכת מצב מבצעית במפקדת אוגדה 36 בצפון יחד עם מפקד האוגדה וקצינים בכירים נוספים, בהם מפקד חטיבת גולני. במהלך הערכת המצב קיבל שר הביטחון סקירה על פעילות החטיבות בהגנה ובהתקפה ושמע ממפקדי האוגדה על מוכנות הכוחות לאפשרות של התרחבות המערכה. 

בתום הערכת המצב, אמר גלנט כי "מרכז הכובד שלנו נע מדרום לצפון, אנחנו בשינוי הדרגתי, יש לנו עוד משימות בדרום, יש לנו חטופים, אנחנו צריכים להביא אותם, אנחנו מנהלים על זה משא ומתן ואני מאמין שאנחנו נצליח להגיע לתוצאות, זה דבר מאוד מאוד חשוב. במקביל, אנחנו מסתכלים על התוקפנות של חיזבאללה, כל לילה תוקפים, גם בגזרת האוגדה וגם בתקיפות עמוקות שעשינו הלילה במרחב בעלבכ, בבקאע בכלל, על מחסני אמל"ח שהתפוצצו שם עם תחמושת איכותית. כל הדברים האלה זה פעולות שהן מצד אחד שגרת הלחימה, מצד שני הכנה לכל דבר שיכול לקרות".

יואב גלנט בהערכת מצב בצפון (צילום: דובר צה\'\'ל)
יואב גלנט בהערכת מצב בצפון (צילום: דובר צה\'\'ל)

גלנט התייחס גם לסוגיית מפוני הצפון והבהיר כי "אנחנו רוצים להחזיר אותם בביטחון, אם תיפתח הדרך לעשות את זה בהסדרה נעשה את זה בהסדרה, אם לא תיפתח הדרך הזאת, נפתח אותה, קדימה, וזאת משימה שלכם. בהתחלה של מערכי האש והמודיעין, ולאחר מכן המערכים של הכוחות המתמרנים. זה יכול לקרות בלוח זמנים קצר״.

״האויבים שלנו נלחמים עד מוות, זה תמיד היה ככה, הוא מוכן למות בעמדות, אבל בקרב העיקש הזה, אם אתה מוציא אותו משיווי משקל הוא לא יודע מה לעשות. אם אתה מגיע בכיוון הצפוי כמו שהאויב צופה שאתה תגיע, אתה תשלם מחיר, הוא ישלם מחיר, אני מניח שנכריע אותו בסוף. אבל אם אתה מגיע בכיוון אחר, במחשבה אחרת, בתחבולה נכונה, כל העסק יוצא משיווי המשקל, יש לנו לזה הוכחות לאורך שנים. לכן, מרכז העניין זה מצד אחד נחישות והתמדה ודבקות במשימה כשאתה נלחם, מצד שני לחפש כל הזמן את הדבר הבא ויש לנו יתרונות גדולים על האויב בכל מיני נושאים שהם משרתים אותנו על מנת ליצור את התחבולה", הדגיש. 

בסיום דבר אמר כי בלבנון יש מעל ל-500 הרוגים, בדומה למלחמת לבנון השנייה, והדגיש כי "אנחנו עושים את זה הרבה יותר מדויק, הרבה יותר איכותי, שורה הרבה יותר גדולה של מפקדים בכירים - ממוחסיין, דרך מפקדי הגזרות, מפקד רדואן, מפקדי חטיבות ומקביליהם, כל הדבר הזה ממוקד ומאוד מכאיב להם. מה שנשאר עכשיו זאת דריכות - צריך ללכת לחומרה, לקחת בחשבון את הדברים ויש פה את מיטב היחידות של צה"ל, אין חוכמות".