במבצע בחאן יונס שנערך הלילה (שלישי) לאיתור וחילוץ גופות ששת החטופים פעלו עשרות אנשי שב"כ שניהלו מערך איסוף רחב והרכיבו פאזל של ידיעות ושברי מידע למבצע חילוץ בלב שכונות החמאס בחאן יונס. לצד חוקרי השב"כ שמתשאלים את המחבלים שנעצרים בעזה והרכזים שפעלו עם הכוחות מאז יום שישי האחרון, ישנה גם עבודה מאומצת של עשרות אנשי שב"כ, בהם אנשי הדסק ואנשי היחידה הייעודית שהוקמה בשב"כ לטובת איסוף מודיעין על איתורם, מיקומם ומצבם של כלל החטופים והחטופות.

במערכת הביטחון אומרים כי הפעילות של שב"כ וצה"ל הביאה למבצע שני בתוך פחות מחודש לחילוץ גופותיהם של החטופים והשבתם לקבורה בישראל. מבצע השב"כ וצה"ל לחילוץ ששת גופות החטופים התנהל הלילה במסגרת התמרון של אוגדה 98 בחאן יונס, בדומה למבצע הקודם של האוגדה במרחב בו חולצו לפני כחודש גופותיהם של מיה גורן, אריה רביד כץ, אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי ז"ל.

ששת החטופים שגופותיהם חולצו (צילום: מטה החטופים והנעדרים)
ששת החטופים שגופותיהם חולצו (צילום: מטה החטופים והנעדרים)

המבצע בוצע בהובלה של חוקרי ורכזי השב"כ, אשר לאורך זמן ביצעו עשרות חקירות ואיסוף מודיעין בשטח, אם זה לאיתור מיקומם המדויק וכן לאיתור הפירים המובילים למנהרה בה היו הגופות. שבריר המידע הראשוני התקבל לפני שבועות בעקבות חקירה של עצורים, מחבלי חמאס מחאן יונס.

לוחמי השב"כ, הרכזים והחוקרים פועלים בצמוד לכוחות המתמרנים בשטח רצועת עזה. הם מכוונים אותם באמצעות המודיעין שקיבלו מחקירות מחבלי החמאס למיקום המדויק בו היו הגופות. במערכת הביטחון אומרים כי פיסת מידע ועוד פיסת מידע מרכיבות לאנשי השב"כ תמונה שלמה שמביאה להצלחת המבצע. חקירות השב"כ של המחבלים שנעצרים במהלך פעילות הכוחות ברצועת עזה מביאות מודיעין חשוב שמסייע להמשך התמרון ולביצוע מבצעים מיוחדים כפי שהיה הלילה ומבצעי חילוץ גופות קודמים נוספים.