צה"ל מאשר: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה מחסני אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בקאע שבעומק לבנון. לאחר התקיפות זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמצעי הלחימה במחסנים שהותקפו. בנוסף, הותקף מתחם אשר שימש את מערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הבקאע והיווה איום על כלי טיס של חיל האוויר.

עוד דווח כי בנוסף, אמש, בוצעו מספר תקיפות נוספות במרחב דרום לבנון: כלי טיס של חיל האוויר תקף משגר במרחב אבו שש ממנו זוהו שיגורים לעבר מרחב יערה אתמול (ג׳). כלי טיס חיסל פעיל של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ואדי חמול שבדרום לבנון. כמו כן, הותקפו מבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב, רמיה ותלוסה שבדרום לבנון.

תקיפה של צה"ל בבקאע בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

ההודעה מגיעה לאחר שהתקבלו דיווחים בלבנון הלילה (בין שלישי לרביעי) על תקיפות בעומק לבנון, באזור בעלבכ. התקיפות כוונו לכשלושה כפרים באזור נבי שיט ושרין. זאת לאחר שאזעקות הופעלו בשלישי בערב בשורת יישובים בגליל ובגולן בשל מתקפה משולבת של כטב"מים ורקטות. לא דווח על נפגעים בגוף או על נזק.

במטחים הערב, שוגרו לעבר ישראל כ-40 רקטות. כמו כן, חמישה כטב"מים חצו לתוך שטח ישראל. בסך הכל, מאז הבוקר שוגרו לעבר ישראל 130 רקטות.

תקיפות בבעלבכ שבלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפות בבעלבכ שבלבנון (צילום: רשתות ערביות)

הכטב"ם באזור עמק החולה (צילום :שי סיטבון)

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מבצעית במפקדת אוגדה 36 בצפון יחד עם מפקד האוגדה וקצינים בכירים נוספים, בהם מפקד חטיבת גולני. במהלך הערכת המצב קיבל שר הביטחון סקירה על פעילות החטיבות בהגנה ובהתקפה ושמע ממפקדי האוגדה על מוכנות הכוחות לאפשרות של התרחבות המערכה. 

בתום הערכת המצב, אמר גלנט כי "מרכז הכובד שלנו נע מדרום לצפון, אנחנו בשינוי הדרגתי, יש לנו עוד משימות בדרום, יש לנו חטופים, אנחנו צריכים להביא אותם, אנחנו מנהלים על זה משא ומתן ואני מאמין שאנחנו נצליח להגיע לתוצאות, זה דבר מאוד מאוד חשוב. במקביל, אנחנו מסתכלים על התוקפנות של חיזבאללה, כל לילה תוקפים, גם בגזרת האוגדה וגם בתקיפות עמוקות שעשינו הלילה במרחב בעלבכ, בבקאע בכלל, על מחסני אמל"ח שהתפוצצו שם עם תחמושת איכותית. כל הדברים האלה זה פעולות שהן מצד אחד שגרת הלחימה, מצד שני הכנה לכל דבר שיכול לקרות".