בעסקת החטופים האחרונה, ישראל התעקשה להמשיך לשחרר נשים וסירבה להצעת חמאס לעבור לקטגוריית הגברים הקשישים, כך דווח הערב (שני) בחדשות 12. עוד דווח כי ישראל השיבה ברשימה של נשים בלבד. גורם המעורה בפרטי המשא ומתן, שצוטט בערוץ, אמר כי "הייתה כאן דילמה מוסרית קשה מאוד. לא ידענו אז שמהלך זה עלול להשפיע על גורלם של הקשישים. אולם, במציאות, ייתכן שיכולנו לשחרר אותם, והם בסופו של דבר מתו".

בישראל גוברת ההערכה כי חמישה מתוך ששת החטופים שגופותיהם הובאו לארץ במהלך הלילה (בין שני לשלישי), נהרגו בשבי במהלך הפצצה של צה״ל בעת התמרון הקרקעי בחאן יונס לפני כחצי שנה. הערכות אלה מיוחסות לחטופים יגב בוכשטב ז״ל, אלכסנדר דנציג ז״ל, יורם מצגר ז״ל, נדב פופלוול ז״ל וחיים פרי ז״ל. בצה״ל ובשב״כ טרם הצליחו לקבוע כיצד נהרג אברהם מונדר ז״ל, שגופתו חולצה יחד עם החמישה.

"ילדים בני 15 הכו אותו": עדות חדשה ומזעזעת מהשבי של יורם מצגר
פרטים חדשים: כך נוצרה תמונת המודיעין של השב"כ לחילוץ גופות החטופים

במכון לרפואה משפטית בודקים את גופות ששת החטופים ורק לאחר הבדיקה המשלימה תינתן חוות דעת סופית באשר לנסיבות המוות של כל אחד מהם וכן ביחס למועד בו מצאו את מותם. במערכת הבטחון ממשיכים במאמצים המודיעיניים במטרה לקבל תמונה ברורה באשר לגורלם של 109 החטופים והנרצחים שעדיין מוחזקים בידי חמאס.