ירי כבד לגולן: כ-50 שיגורים נורו הבוקר (רביעי) לאזור הגולן, חלקם פגעו ישירות במבנים בקצרין. בהמשך הופעלו אזעקות גם בגליל העליון ובצפון הכנרת. במקביל, המחוקק הלבנוני מרואן חמאדה טען בריאיון בתקשורת הלבנונית כי בידיו מידע ממקורות רמי דרג כי המלחמה תפרוץ תוך מספר ימים או שעות.

כתוצאה מהפגיעות בקצרין, נפצע גבר בן 30 באורח בינוני מרסיסים, שניים הסובלים מחרדה ופרצו מספר שריפות בעיר. צוותי הכיבוי מתחנת גליל-גולן פועלים במספר זירות של פגיעות ישירות במבנים במרחב קצרין. הצוותים פועלים לכיבוי שריפות, סריקות אחר נפגעים ודליפות גפ"מ. בתגובה, דובר צה"ל פרסם הצהרה חריגה: "חיזבאללה מבצע ירי חסר אבחנה לעבר אזרחים ישראלים. כמו כל מדינה שמגנה על האזרחים שלה - אנחנו נפעל בהתאם".

הותר לפרסום: סוכל ניסיון פיגוע בכביש 85 סמוך לכרמיאל
לנקום, אבל בעדינות: איראן חושפת כיצד תראה התגובה לחיסול הנייה

מנהל מרחב ירדן במד"א אורן אביטן סיפר: "הייתי בנסיעה לאחת מהתחנות שלנו באזור ושמעתי את האזעקות. מיד לאחר קולות הרעש והנפילות יצאנו בכוחות גדולים לסרוק במספר זירות בהם ראינו עשן והתקבלו קריאות בקו החירום 101. באחת הזירות ראינו עשן סמיך בבית פרטי שעולה באש. בזירות הנוספות שסרקנו לא איתרנו פצועים נוספים, טיפלנו במקום במספר נפגעי חרדה. מדובר בנס גדול שארע כאן עם נזק כזה שנוצר האירוע יכל להסתיים אחרת לגמרי".

פראמדיק מד"א מוחמד חוסני הוסיף וסיפר: מתוך הבית יצא גבר כבן 30 בהכרה מלאה, הוא הלך על הרגליים כשהוא סובל מפצעי רסיסים ככה"נ של זכוכיות ופגיעת הדף. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים. הוא סיפר שהוא היה לבד בבית ומיד לאחר הפגיעה הוא יצא החוצה".

מוקדם יותר אישר צה"ל כי הוא ביצע סדרת תקיפות במרחב בקאע שבעומק לבנון שכוונו לעבר מחסני אמצעי לחימה של חיזבאללה. לאחר התקיפות זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמצעי הלחימה במחסנים שהותקפו. בנוסף, הותקף מתחם אשר שימש את מערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור.

לפי רשת NBN הלבנונית, שציטטה את משרד הבריאות במדינה, אדם אחד נהרג ו-16 נפצעו בתקיפות באזור. מדובר בלילה שני ברציפות שבו צה"ל תוקף בעומק המדינה. בנוסף, אמש, בוצעו מספר תקיפות נוספות במרחב דרום לבנון: כלי טיס של חיל האוויר תקף משגר במרחב אבו שש ממנו זוהו שיגורים לעבר מרחב יערה אתמול. כלי טיס חיסל פעיל של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ואדי חמול שבדרום לבנון. כמו כן, הותקפו מבנים צבאיים ששימשו את חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב, רמיה ותלוסה שבדרום לבנון.

במהלך הלילה הודיע חיזבאללה על מותם של ארבע פעילים נוספים משורותיו - מוחמד ראזי שאהין, ראאד עלי חטאב, זיאד מוחמד קשמר ועלי אחמד דקמאק. מתחילת המלחמה הכריז ארגון הטרור על מותם של 419 פעילים משורותיו. בהודעה שהוציא הלילה לא ציין חיזבאללה היכן מתו ארבעת פעיליו, ומתי. ב"א-נהאר" דווח כי חטאב, קשמר ודקמאק נהרגו בתקיפה בכפר א-דהירה שבדרום המדינה.

מבנים עולים באש בקצרין כתוצאה מהמטח הכבד (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

דיווח: אחיו של בכיר פת"ח בלבנון חוסל בתקיפה בצידון

כלי תקשורת בלבנון דיווחו על הרוג בתקיפת הרכב בעיר בצידון שבדרום לבנון. בנוסף, מקורות מסרו לערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" כי המחוסל הוא פלסטיני בשם חליל אל-מקדח, אחיו של בכיר פת"ח בלבנון מוניר אל-מקדח. 

תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

מוניר הוא  בכיר פת"ח וסגן מפקד ביטחון הלאומי הפלסטיני שיצא נגד ההנהגה אחרי הסכמי אוסלו, חבר לחיזבללה ולאיראן, מעורב בהברחות נשק לשטחי איו"ש, תחת יחידה 4000 של האיראנים. 

התמונות והסרטונים בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]