נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הזהיר את מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן כי חטופים עלולים להירצח בשבי חמאס בעזה. "מניעי הנקמה של חמאס עלולים להוביל למותם של שבויים", אמר הנשיא המצרי במהלך פגישתו עם מזכיר המדינה האמריקאי על פי מקורות ב"אל-אח'באר".

א-סיסי מתח "ביקורת דיפלומטית" על תפקידה של ארצות הברית במשא ומתן בין ישראל לחמאס, והדגיש כי "אלמלא החיסולים שביצעה ישראל לאחרונה, המצב היה הרבה יותר טוב ומספר בני ערובה ישראלים היו מתאחדים עם משפחותיהם".

מטח כבד לגולן: מבנים עלו באש כתוצאה מפגיעות ישירות בקצרין, בן 30 נפצע קל
לנקום, אבל בעדינות: איראן חושפת כיצד תראה התגובה לחיסול הנייה

שר החוץ המצרי, בדר עבד אל-עאטי, מתח בפגישה עם בלינקן שהתקיימה באל-עלמיין שבמערב מצרים ביקורת על העמדות הישראליות הרשמיות, ובמיוחד אלה המיוחסות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנוגע למצב בציר פילדלפי, ואמר כי "דיבוריו של נתניהו לא צריכים להיות פומביים". עבד אל-עאטי ציין כי מצרים רואה כעת בנוכחות הישראלית בציר הגבול "איום על ביטחונה הלאומי", והוסיף כי היא "לא תאפשר את המשך לכך באמצעות כפיית מציאות בשטח".

נשיא מצרים א-סיסי (צילום: רויטרס)
נשיא מצרים א-סיסי (צילום: רויטרס)

באותו הקשר, פגישותיהם של בכירים מצריים עם המשלחת הישראלית, שדנו בפירוט במצב בציר פילדלפי, כולל הנוכחות הצבאית הישראלית בו, לא הניבו תוצאות, למרות ניסיונות אמריקאים "לקרב עמדות". קהיר, הסבורה כי "הנוכחות הישראלית בציר אינה כפופה עוד לפרק הזמן הראשון של הפסקת האש", אישרה כי "סרבנות ישראלית" עלולה להוביל ל"תוצאות הסלמה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן (צילום :איתי בית-און / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ)

בעוד הצוותים הטכניים דנו בהכנות לפגישות הקרובות, שצפויות להתחדש ביום חמישי או שישי, נראה כי הניסיונות המצריים לשכנע את חמאס להסכים להסכם בטרם יתבססו על היגיון חזק בקרב גורמי המשא ומתן, מה גם ש"התנאים שגובשו כעת הפכו לבלתי הוגנים יותר". לפיכך, בכירים מצריים רואים "חוסר תועלת" בקיום פגישות אלה, בשל "הגזמה ישראלית שעל בסיסה לא ניתן ליישם את הפסקת האש, בעוד התיקונים להצעה האמריקאית רוקנו את התפיסה של הפסקת אש מוחלטת מתוכן". עם זאת, בקהיר ממתינים לתוצאות פגישותיו של בלינקן בדוחא, למרות שזו לא תביא כנראה לפתרון כלשהו בעמדה הישראלית בנוגע למצב בציר נצרים או לחובת הפיקוח על השבים לצפון הרצועה.