מוקדם יותר היום (רביעי), בהכוונה משותפת של שב״כ ואמ״ן, כלי טיס של חיל האוויר תקף באזור צידון שבדרום לבנון את המחבל ח'ליל חסין חליל אל מקדאח.

ח׳ליל הינו אחיו של מוניר אל מקדאח, תושב לבנון שפועל עבור חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראנים והמשיך לנסות ולקדם פיגועים בימים אלה. השניים פועלים במשותף בשירות משמרות המהפכה האיראנים, ומעורבים בהכוונת פיגועים והעברת כספים ואמל"ח לתשתיות טרור ביהודה ושומרון. במרץ 2024 נחשף אמל״ח אשר הוברח לשטחי יהודה ושומרון, והועבר לחוליות שגויסו והכוונו על ידי תשתית הטרור של ח׳ליל ומוניר אל מקדאח בלבנון. 

תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

הגורמים המכווינים והאחראיים על ההוצאה לפועל של העברות האמל"ח לישראל והכוונת הפיגועים הינם גורמים איראנים, ובראשם ג'ואד ע'פארי, ראש אגף 4000, אגף המבצעים המיוחדים של ארגון המודיעין של משמרות המהפכה וכן אצע'ר באקרי, מפקד יחידה 840, יחידת המבצעים המיוחדים בכוח קודס. 

החיסול הגיע לאחר המטח הכבד לעבר הגולן במהלכו שוגרו כ-50 רקטות מלבנון. בתגובה, דובר צה"ל פרסם הצהרה חריגה: "חיזבאללה מבצע ירי חסר אבחנה לעבר אזרחים ישראלים. כמו כל מדינה שמגנה על האזרחים שלה - אנחנו נפעל בהתאם".