מלחמת חרבות ברזל: מטח קשה של כ-50 רקטות שוגר היום לעבר קצרין שברמת הגולן. עטרה קציר, תושבת קצרין, התראיינה ברדיו צפון 104.5FM אצל ליאת רון, והציגה את המצב הקשה של התושבים באזור.

"אני נרגשת יש מתח וחדרה ביישוב, יש חרדה ביישוב, בית של חברים שלנו קיבל פגיעה ישירה ויש פצועים, זה ממש מעבר לבית שלי. הייתי תוך כדי זה בעבודה ושמענו את הבומים, זה היה משהו שאי אפשר לתאר", ציינה. 

לאחר התמונות המרהיבות של התקיפות מעומק לבנון - הגיעה הבשורה המרה
המטח שחצה את הקו האדום? האיום החריג של צה"ל על חיזבאללה

עוד הוסיפה: "יום מאוד קשה, האווירה קשה פה. הבית שלי כולו ממ"ד אבל הייתי בעבודה בעצם, והכלבה ברחה לי מהחצר ורצתי להביא אותה באמצע העבודה, ועכשיו התקשרו להגיד לי שמצאו אותה וחזרתי עכשיו לעבודה בסופר. יש לי ילדים הם כבר לא חיים פה הם נשואים עם ילדים ואמרו לי 'תכיני תיק אנחנו באים לקחת אותך, בשום פנים ואופן את לא נשארת בבית'".

פעם ראשונה שיש מטח כ"כ כבד?
"לא היה כזה דבר, היה מטח באזור בין הבתים אבל כזה. אני עד עכשיו לא קולטת מה שקרה פה, מנסה לעכל את מה שקרה פה. 

פגיעה ישירה בקצרין (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
פגיעה ישירה בקצרין (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)

בשיחה עם ענת דוידוב ב-103FM, שיתפה זוהר אלין כהן, תושבת קצרין שביתה ספג פגיעה ישירה בתחושותיה לאחר האירוע הקשה: "לא הספקנו לצאת מהבית, הייתה פגיעה ישירה בבית. בעלי התכופף להגן על הילדים בגופו, ועם אומץ רב שבר את התריסים של חדר השירות והצלחנו לברוח החוצה. עוד לא יצא לי לראות את הבית מבפנים. התחלנו להבין שיש עשן מהבית. היו כבר נפילות בשכונות אחרות וזו פעם ראשונה בשכונה הזו. זאת מציאות הזויה ואני לא יודעת מה להגיד מעבר לזה".

לדבריה, "חשוב שכולנו בריאים. כל השאר זה רכוש. הילדים בסדר ולמזלנו הרב הם ילדים קטנים שלא יודעים להבין את זה. הגדול קצת התחיל להבין, קיבל את ההלם שלו, נבהל מאוד, מדבר על זה, אומר שהקיר נפל והדלת נפלה והיה בום ומשפטים שהוא חוזר ואומר 'אין בית'. אנחנו איתו ומנסים להפוך את זה למשחק".

עוד הוסיפה, "זה לא נתפס. כל כך הרבה זמן אנו בתוך מלחמה שלא נגמרת, כל כך הרבה חטופים שלנו שלא חזרו הביתה. מציאות הזויה. פשוט מציאות הזויה. אני קצת מרגישה שאולי הגיע הזמן להפסיק להתגונן. אנחנו צבא חזק, מדינה חזקה והגיע הזמן להראות את זה ולהפסיק להתחבא כמו עכברים".

"כל כך הרבה משפחות נהרסו פה וכל כך הרבה בתים, אנשים שהחיים שלהם לא יחזרו לעצמם לעולם, אין לי מה להגיד מעבר לזה. קומו תעשו משהו, מי שצריך לעשות את זה, שיקום ויעשה את זה ולשלוח חיזוק לכל המשפחות, לכל האנשים שאיבדו", אמרה, "אני לא יודעת עדיין מה לעשות, אנחנו עדיין מעכלים בכלל שזו המציאות שאנחנו נמצאים בה".