לאחר המסר החריף שהעביר בצהריים (רביעי) דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי בעקבות הירי הכבד על קצרין, בפיקוד הצפון ובחיל האוויר מכינים תוכניות לתגובה נגד חיזבאללה על הירי לצפון. 

בצה״ל אומרים בשעה האחרונה כי בצה״ל לא מתכוונים לעבור לסדר היום על ההסלמה בירי חיזבאללה.  במקביל חיזבאללה ממשיך גם בשעות האחרונות לבצע ירי ושיגור כטב"מים לצפון.

בנימין נתניהו בבסיס רמת דוד (צילום: חיים צח /לע''מ)
בנימין נתניהו בבסיס רמת דוד (צילום: חיים צח /לע''מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בבסיס חיל האוויר "רמת דוד" בצפון: "חיל האוויר הוא אגרוף הברזל שלנו שיודע לפגוע בבטן הרכה של אויבינו. אם נצטרך - נוכיח את זה שוב וביתר-שאת".

כזכור, כ-50 שיגורים נורו הבוקר לאזור הגולן, חלקם פגעו ישירות במבנים בקצרין. בהמשך הופעלו אזעקות גם בגליל העליון ובצפון הכנרת. במקביל, המחוקק הלבנוני מרואן חמאדה טען בריאיון בתקשורת הלבנונית כי בידיו מידע ממקורות רמי דרג כי המלחמה תפרוץ תוך מספר ימים או שעות.

פגיעה ישירה בבית בקצרין (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
פגיעה ישירה בבית בקצרין (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)

כתוצאה מהפגיעות בקצרין, נפצע גבר בן 30 באורח בינוני מרסיסים, שניים הסובלים מחרדה ופרצו מספר שריפות בעיר. צוותי הכיבוי מתחנת גליל-גולן פועלים במספר זירות של פגיעות ישירות במבנים במרחב קצרין. בתגובה, דובר צה"ל פרסם הצהרה חריגה: "חיזבאללה מבצע ירי חסר אבחנה לעבר אזרחים ישראלים. כמו כל מדינה שמגנה על האזרחים שלה - אנחנו נפעל בהתאם".

בתוך כך, המחוקק הלבנוני מרואן חמאדה טען בריאיון בתקשורת הלבנונית כי בידיו מידע ממקורות רמי דרג כי המלחמה תפרוץ תוך מספר ימים או שעות.

מבנה עולה באש בקצרין (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מבנה עולה באש בקצרין (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

מוקדם יותר אישר צה"ל כי הוא ביצע סדרת תקיפות במרחב בקאע שבעומק לבנון שכוונו לעבר מחסני אמצעי לחימה של חיזבאללה. לאחר התקיפות זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמצעי הלחימה במחסנים שהותקפו. בנוסף, הותקף מתחם אשר שימש את מערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור.

לפי רשת NBN הלבנונית, שציטטה את משרד הבריאות במדינה, אדם אחד נהרג ו-16 נפצעו בתקיפות באזור. מדובר בלילה שני ברציפות שבו צה"ל תוקף בעומק המדינה. בנוסף, אמש, בוצעו מספר תקיפות נוספות במרחב דרום לבנון: כלי טיס של חיל האוויר תקף משגר במרחב אבו שש ממנו זוהו שיגורים לעבר מרחב יערה אתמול. כלי טיס חיסל פעיל של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ואדי חמול שבדרום לבנון. כמו כן, הותקפו מבנים צבאיים ששימשו את חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב, רמיה ותלוסה שבדרום לבנון.