ההסלמה בצפון ממשיכה להאיץ ובינתיים בלבנון תוהים האם הבטחת המלחמה האזורית בחסות איראן הפכה לרוח רפאים שתוחלף במלחמה פעילה ומלאה בין חיזבאללה לישראל. בינתיים, מציינים פרשני העיתון אל-נשרה הלבנוני, התקיפות הישראליות מעידות דווקא על כשלים מודיעיניים בצד הישראלי ולא על הישגים. 

לדברי מקורות אל נשרה נכון להלילה (בין רביעי לחמישי): "הישראלים לא הצליחו להשיג מטרה ספציפית הקשורה למנהרות או למחסנים, חלק מהתקיפות אף הראו ליקוי מודיעיני ישראלי עמוק, או לפחות היעדר יכולת לעדכן מידע מודיעיני".

בזמן שהדריכות בצפון בשיאה: בצה"ל מודאגים מהתלקחות גזרה נוספת 
"שיחות מתחת לשולחן": הדרישה ההזויה של סינוואר במשא ומתן

תקיפות צה"ל בעומד לבנון (צילום :רשתות ערביות)

פרשנות זו מגיעה לאחר שני לילות של תקיפות צה"ליות מאסיביות בלבנון, שיועדו לפגוע באמל"ח ובמחסני נשק. מן הצד השני, אתמול נרשם ירי מסיבי לעבר הגליל ורמת הגולן, שכלל בסך הכל כ-180 שיגורים, תוך הרחבת טווח הירי עד לצפון הכינרת ופגיעות ישירות בבתים בקצרין. המחוקק הלבנוני מרואן חמאדה טען אתמול בריאיון בתקשורת הלבנונית כי בידיו מידע ממקורות רמי דרג כי המלחמה תפרוץ תוך מספר ימים או שעות.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כתוצאה מהפגיעות בקצרין, נפצע גבר בן 30 באורח בינוני מרסיסים, שניים הסובלים מחרדה ופרצו מספר שריפות בעיר. צוותי הכיבוי מתחנת גליל-גולן פועלים במספר זירות של פגיעות ישירות במבנים במרחב קצרין. בתגובה, דובר צה"ל פרסם הצהרה חריגה: "חיזבאללה מבצע ירי חסר אבחנה לעבר אזרחים ישראלים. כמו כל מדינה שמגנה על האזרחים שלה - אנחנו נפעל בהתאם".

פגיעה ישירה בבית בקצרין (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
פגיעה ישירה בבית בקצרין (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)

מוקדם יותר אישר צה"ל כי הוא ביצע סדרת תקיפות במרחב בקאע שבעומק לבנון שכוונו לעבר מחסני אמצעי לחימה של חיזבאללה. לאחר התקיפות זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמצעי הלחימה במחסנים שהותקפו. בנוסף, הותקף מתחם אשר שימש את מערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור.

פרשני אל נשרה מציינים כי העימות הגיע לנקודה בה כל טעות או צעד בלתי מחושב עשויים להביא לעימות מקיף.