הבוקר (חמישי) הובאו חמישה חיילי מילואים המעורבים על פי החשד בפרשת בית הדין הצבאי בבית ליד. התביעה הצבאית ביקשה בבית הדין להאריך בשבועיים נוספים את מעצר הבית בפיקוח של החשודים. 

דאע"ש בלב באר שבע: כתב אישום הוגש נגד רופא בסורוקה שנשבע אמונים לארגון הטרור
כתב אישום הוגש נגד ארבעה צעירים בגין עבירות של תקיפה, חבלה ושימוש בנשק

התובע אמר בדיון: "החקירה הסתיימה. נשארו מספר פעולות חקירה שוליות. במהלך השבועיים הקרובים נשמע את טענות ההגנה לפני הגשת כתב אישום".

התובע הוסיף וסיפר כי במהלך החקירה נגבו 100 עדויות, וכן נגבתה עדות מהעצור. במשך דקות סיפר התובע הצבאי את כלל האירוע, כפי שעולה בפני חוקרי מצ״ח: "לאחר בחינת הראיות מבססות את החשדות לפיהם הם ביצעו פעילות שוברת שיגרה באגף בה היה העצור. מפקד המתקן הורה לבצע חיפוש בעצור. בהמשך נערך חיפוש על עצור ביטחוני אחר. משך מושא החקירה נערך 17 דקות, ואח"כ בוצע חיפוש על שני עצורים נוספים".

לגבי הפגיעה, העצור ושני חשודים ניגשו למזרן עליו ישן העצור, והובילו אותו לאזור החיפוש. מפקד הכוח ליווה את הצוות. שלוש מגנים עמדו בחצי סער ויצרו קיר מגן בגופם ובמגני הפלסטיק.

שני חשודים הצמידו את העצור לקיר והרימו את ידיו. בשלב זה, אחד החשודים עמד בצד במשך 12 שניות. לאחר מכן, העצור התפתל ונפל על הקרקע.

לאחר דקה וחצי אחד החשודים התקרב לעצור. במשך 15 דקות עמדו על גופו, היכו אותו באמצעות אלה, דחפו, גררו אותו על הרצפה והשתמשו נגדו באקדח טייזר. 

בתוך כך, אחד מחברי הצוות דחף חפץ כהה לאחוריו וגרם לחתך ונקב ברקטום. תוך כדי האירוע, מכיוון שכיסוי העיניים של העצור נפל לכסותו, העצור צעק כל העת. לאחר מכן, הובילו את העצור לאחד המזרנים. 

מעשיהם של החשודים גרמו לחבלות בגופו, שבר בצלעותיו ונקב ברקטום שלו, כשהוא נזקק לטיפול רפואי. לאחר מכן איימו עליו שלא יתלונן. הסנגורים של החיילים החשודים, עורכי הדין אבי עמירם, אפרים דמרי ועדי קידר ביקשו לשחרר את החיילים ממעצר הבית: ״אני מתנגד להארכת תנאי השחרור. מדובר במי שכיום אזרחים, ואין להם מקור פרנסה".

"המסוכנות שנובעת מהם היא רק לגבי מחבלי נוח'בה, ואת זה ניתן לאיין בהרחקתם מכל בסיס ובטח משדה תימן. אנחנו נסכים באופן גורף שהם לא יכנסו לשום מקום בו נמצאים מחבלי נוח'בה, וכמובן נתחייב שלא יצרו כל קשר עם אותם מחבלים בכדי לתאם גרסאות״, אמר עו״ד אפרים דמרי.