מלחמת חרבות ברזל: כתב אל-ח'דאת, נהיד יוסף סיפר היום (חמישי) בערוץ הסעודי על הפחדים בלבנון לאחר חיסולו של מנהיג ארגון הטרור פת"ח, חליל אלמקדה, בתקיפה הישראלית בצידון, ועל הציפייה לתגובת חיזבאללה.

בפתח הראיון אמר: "התקיפה הייתה מעניינת בפרט מכיוון שזאת הפעם הראשונה שבה ישראל תוקפת בכיר בפת"ח. כל התקיפות הקודמות בלבנון כוונו לבכירים בחמאס. קרוביו של המחוסל ממשיכים לעמוד על הטענה שאין לו קשר לאיראן. גדודי אלאקצא הספידו אותו בהודעה רשמית והוא נקבר היום במעמד אישים רבים מתנועת פת"ח".

ח"כ מהליכוד מאשים: "התנהלותו של ניצן אלון מרחיקה את העסקה"
הפגנת כוח מול איראן: המהלך הצבאי של ארה"ב במזרח התיכון | צפו

"זאת לא התקיפה הראשונה שמתרחשת בצידון וקדמה לה תקיפה לפני שלושה שבועות של בכיר חמאס סאמר אלחאג' במחנה הפליטים עין אלחלווה אולם זאת הפעם הראשונה שבה תוקפים בכיר בפת"ח", המשיך. "הדבר הזה עורר חששות בלבנון בפרט בנוגע לאפשרות תקיפות נוספות מכיוון שיש בכירים רבים מחמאס ומפת"ח במחנות רבים בשטח לבנון".

תקיפת צה"ל בדרום לבנון (צילום :דובר צה"ל)

נכון לשעה זאת חיזבאללה לא הגיב על החיסול והוא צפוי להגיב שכן הוא מגיב על כל החיסולים ועל כל תקיפה שחורגת מכללי המשחק ומעבר לעיירות הגבול. כפי שקרה היום בשרשרת פעולות כחלק מהתגובה על התקיפות בצפון הבוקאע וההתקפה שכוונה כנגד רכב באזור בית ליף היום בבוקר שהביאה גם כן למותו של טרוריסט חיזבאללה. על כן ישנה דריכות כעת בציפייה לתגובה של חיזבאללה על הפעולות האלה.

ביירון - חברת תרגום מקצועית