התפתחות בבדיקות גופות ששת החטופים שהוחזרו השבוע במבצע צבאי לישראל. הבוקר (חמישי) התקבלו ממצאים ראשוניים מתוך בדיקת המכון לרפואה משפטית, אשר בחנה את גופותיהם של ששת החללים. נציגי צה"ל מסרו את הממצאים למשפחותיהם של יגב בוכשטב, חיים פרי, נדב פופוול, אברהם מונדר, אלכס דנציג ויורם מצגר זכרונם לברכה.  

על פי הדו״ח, על גופותיהם של ששת החטופים נמצאו סימנים המעידים על ירי. בנוסף, נבדקו ארבע גופות שנמצאו לצד גופות החטופים, תחת זהות משוערת של מחבלים, אשר לא נצפו בהן סימני ירי. מדובר בממצאים ראשוניים בלבד, ועל כן בשלב זה לא ניתן לקבוע את נסיבות מותם של החטופים. תחקיר נסיבות מותם נמשך, ועם השלמתו הוא יוצג למשפחות ולאחר מכן לציבור.

מדוע טקס הזיכון יתקיים ללא קהל? זה ההסבר של מירי רגב
הכתבת דיווחה שטראמפ ביקש מנתניהו לא לעשות עסקה - עכשיו הבלוף התגלה

תיעוד חילוץ גופות החטופים (צילום :דובר צה"ל)

עוד עולה כי מיד לאחר מכן תקף צה״ל את מתחם המנהרה בו נמצאו החטופים, מבלי לדעת שהחטופים במקום. כתוצאה מהתקיפה נהרגו יתר השוהים במנהרה בהם מחבלי חמאס שהופקדו על שמירת החטופים.

ההערכה בצה״ל היא כי המחבלים הבחינו בכוחות צה״ל מתקרבים לשכונה הקטארית במהלך התמרון הראשון בח'אן יונס והוציאו להורג את החטופים ביריות.  

תחילה סברו בצה״ל כי חמישה מתוך ששת החטופים נהרגו בשוגג מהתקיפה הישראלית במהלך התמרון הקרקעי בח'אן יונס, אולם הבדיקה במכון לרפואה משפטית שינתה את ההערכה זאת.

לווית יגב בוכשטב שגופתו הוחזרה משבי חמאס (צילום: אבי רוקח, וואלה!)
לווית יגב בוכשטב שגופתו הוחזרה משבי חמאס (צילום: אבי רוקח, וואלה!)

כזכור, בליל שלישי חולצו והושבו לישראל גופותיהם של החטופים אברהם מונדר, נדב פופלוול, יגב בוכשטב, יורם מצגר, חיים פרי ואלכס דנציג. 

מבצע החילוץ בוצע בפיקוד אוגדה 98 על ידי לוחמי חטיבת הצנחנים, יחידת יהל״ם וגדוד 75 יחד עם לוחמי שב״כ. המבצע התאפשר הודות למודיעין מדויק של שב״כ ושל יחידות המודיעין ומפקדת החטופים באגף המודיעין.

בעזה נמצאים כעת 109 חטופים, בהם 36 שאינם בחיים.