ביממה האחרונה, מתנהלים קרבות כבדים בשכונת תל סולטן - המעוז האחרון של החמאס ברפיח, ומדובר כרגע במוקד הלחימה העצים ביותר בעזה. בצה"ל מעריכים היום (חמישי) כי הלחימה בתל סולטן תימשך עוד ימים.

כוחות של אוגדה 162 הפועלת באזור הצליחו לחסל ביממה האחרונה 50 מחבלי חמאס והשמידו תשתיות טרור. חלקם חוסלו על ידי לוחמי חטיבת הנחל ולוחמי גדוד 601 של ההנדסה הקרבית. במקביל, הותקף מהאוויר מחסן אמל״ח שמוקם סמוך לאתר צבאי של חמאס ששימש בעבר כבית ספר בעיר עזה. באחת התקיפות, כוחות צוות הקרב של הנח"ל זיהו חוליית מחבלים בדרכה לתקוף את כוחותינו, ובסגירת מעגל מהאוויר כלי טיס תקף וחיסל אותם.

למרות הדיווחים הראשוניים: גוברת ההערכה כי החטופים שגופותיהם הוחזרו הוצאו להורג בשבי
ציר פילדלפי על המוקד: זו הצעת הפשרה החדשה שארה"ב העבירה למצרים | דיווח

כמו כן, בעזרת הכוונה מודיעינית, איתרו כוחות גדוד 50 של חטיבת הנחל בסריקות במרחב הסמוך למתחם בתי ספר אמצעי לחימה רבים וביניהם: נשקים, מטענים, ווסטים ומסמכים מודיעיניים שנלקחו לבדיקה. בנוסף, הלוחמים איתרו שקי אונר"א שבתוכם מטענים שהוחבאו על מנת לפגע בכוחות.

מטען בשק אונר''א ברפיח ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
מטען בשק אונר''א ברפיח ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

בחאן יונס

בו בזמן, כוחות אוגדה 98 העמיקו את הפעילות במרחב חאן יונס ופאתי דיר אל בלח בעקבות מודיעין מדויק על הימצאות תשתיות טרור ומחבלי חמאס במרחב. לפי צה״ל הלוחמים השמידו ביממה האחרונה עשרות תשתיות טרור, איתרו רקטות וחיסלו מחבלים.

מחסן אמצעי הלחימה של חמאס שהותקף ליד בית ספר לשעבר (צילום: דובר צה''ל)
מחסן אמצעי הלחימה של חמאס שהותקף ליד בית ספר לשעבר (צילום: דובר צה''ל)

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אמש בהכוונה מודיעינית של אמ״ן, שב״כ ופיקוד הדרום, מחסן אמצעי לחימה משמעותי שהחזיק החמאס ושמוקם בסמוך לאתר צבאי של חמאס ששימש בעבר כבית ספר ״צלאח א-דין״ בעיר עזה. במחסן שהותקף אוחסנו רקטות ואמצעי לחימה נוספים שיועדו לשיגור לעבר שטח ישראל. במספר פעילויות משותפות של חיל האוויר וכוחות אוגדה 252, חוסלו מהאוויר במרכז הרצועה מספר חוליות מחבלים והושמד מבנה ממולכד.