הותר לפרסום הערב (חמישי) כי סמל אורי אשכנזי נחמיה ז"ל, מאשקלון, לוחם בגדוד 46, עוצבת 'עקבות הברזל' (401), נפל מוקדם יותר היום בקרב בדרום רצועת עזה. בן 19 בנופלו. הודעה נמסרה למשפחתו. הוא נפגע בקרבות בשכונת תל סולטן מירי טיל נ״ט לעבר הטנק שלו והועלה מדרגת רב"ט לדרגת סמל לאחר מותו.

"הכו אותי, היו לי חתכים בראש": נועה ארגמני בעדות מצמררת על השבי  
דו"ח חדש חושף: כך שומר חיזבאללה על כוחו סמוך לגבול ישראל

סמל אורי אשכנזי נחמיה ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
סמל אורי אשכנזי נחמיה ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

נחמיה נהרג במהלך הקרבות הכבדים בשכונת תל סולטן - המעוז האחרון של החמאס ברפיח, שהתנהלו במהלך היממה האחרונה. בצה"ל מעריכים היום כי הלחימה באזור תימשך עוד ימים.

כוחות של אוגדה 162 הפועלת באזור הצליחו לחסל ביממה האחרונה 50 מחבלי חמאס והשמידו תשתיות טרור. חלקם חוסלו על ידי לוחמי חטיבת הנחל ולוחמי גדוד 601 של ההנדסה הקרבית. במקביל, הותקף מהאוויר מחסן אמל״ח שמוקם סמוך לאתר צבאי של חמאס ששימש בעבר כבית ספר בעיר עזה. באחת התקיפות, כוחות צוות הקרב של הנח"ל זיהו חוליית מחבלים בדרכה לתקוף את כוחותינו, ובסגירת מעגל מהאוויר כלי טיס תקף וחיסל אותם.

פעילות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

כמו כן, בעזרת הכוונה מודיעינית, איתרו כוחות גדוד 50 של חטיבת הנחל בסריקות במרחב הסמוך למתחם בתי ספר אמצעי לחימה רבים וביניהם: נשקים, מטענים, ווסטים ומסמכים מודיעיניים שנלקחו לבדיקה. בנוסף, הלוחמים איתרו שקי אונר"א שבתוכם מטענים שהוחבאו על מנת לפגע בכוחות.

תומר גלאם ראש עיריית אשקלון מסר: "אבלים וכואבים את נפילתו של בן העיר, סמל אורי אשכנזי נחמיה ז״ל, לוחם גדוד שריון שנפל בקרב בדרום רצועת עזה. בן 19 בנופלו. תנחומים מעומק הלב להוריו ולמשפחתו היקרה. עיריית אשקלון תעמוד לרשותם בכל הנדרש בשעה קשה וכואבת זו. שלא תדעו עוד צער ומן השמיים תנוחמו. יהי זכרך ברוך, גיבור".