כלי טיס של חיל האוויר תקף בהכוונה מודיעינית של אמ״ן, וחיסל את המחבל טאהא אבו-נדא, מחבל במטה הייצור של ארגון הטרור חמאס, כך לפי דובר צה"ל הבוקר (שבת). המחבל עסק בפיתוח ציוד צבאי ותשתיות נוספות ששימשו לייצור אמצעי לחימה של חמאס. אמצעי לחימה אלו משמשים את חמאס לירי לעבר שטח מדינת ישראל ולעבר כוחות צה"ל שפועלים ברצועת עזה.

כוחות אוגדה 252 החלו אתמול בפעילות ממוקדת להשמדת תשתיות טרור במרחב העיר עזה בסמוך למסדרון במרכז הרצועה, במהלכה חיסלו מספר מחבלים והשמידו תשתיות טרור. 

הותר לפרסום: רס״ל (מיל׳) אביתר עטואר ז"ל נפל בקרב במרכז רצועת עזה 
משנים סדרי עולם: חיל הרפואה שובר שיא ומדהים את צבאות המערב

תיעוד פעילות צה"ל ברצועת עזה חרבות ברזל (צילום :דובר צה"ל)

כוחות אוגדה 162 חיסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלים בקרבות מטווח קצר ובתקיפות כלי טיס של חיל האוויר במרחב תל אל-סולטאן שברפיח. בנוסף, לוחמי צק"ח 401 איתרו אמצעי לחימה רבים בהם פצמ"רים, מטענים וחומרי נפץ.

בתקיפות משותפות לחיל האוויר וכוחות אוגדה 98, כלי טיס של חיל האוויר תקף מספר מחבלים שפעלו בסמוך לכוחות והשמיד מחסן אמצעי לחימה במרחב.

תיעוד פעילות צה"ל ברצועת עזה חרבות ברזל (צילום :דובר צה"ל)

קרבות מתקיימים בתל אל-סולטאן כבר כמה ימים. ביום חמישי דווח כי מתנהלים קרבות כבדים בשכונה שתוארה כמעוז האחרון של החמאס ברפיח, ומדובר כרגע במוקד הלחימה העצים ביותר בעזה. 

כוחות של אוגדה 162 הפועלת באזור הצליחו לחסל ביממה האחרונה 50 מחבלי חמאס והשמידו תשתיות טרור. חלקם חוסלו על ידי לוחמי חטיבת הנחל ולוחמי גדוד 601 של ההנדסה הקרבית. במקביל, הותקף מהאוויר מחסן אמל״ח שמוקם סמוך לאתר צבאי של חמאס ששימש בעבר כבית ספר בעיר עזה. באחת התקיפות, כוחות צוות הקרב של הנח"ל זיהו חוליית מחבלים בדרכה לתקוף את כוחותינו, ובסגירת מעגל מהאוויר כלי טיס תקף וחיסל אותם.