שני ישראלים חולצו בשעות אחר הצהריים היום (שבת) על ידי כוח צה"ל, לאחר שנכנסו לקלקיליה - כך על פי דיווח פלסטיני. בישראל עדיין בוחנים את תוצאות האירוע, ולפי שעה חילוצם טרם אומת. מוקדם יותר נכנס כוח לעיר במטרה לאתר את השניים, אך לאחר שנזרק לעברו מטען - נסוג מהעיר.

הדרישה הישראלית: 5 חטופים חיים בשבוע; מוותרים על נקודות בפילדלפי | דיווח

בשעות הצהריים הגיע מידע על שני אזרחים שנכנסו, ככל הנראה לתקן כלי רכב. מחשש לשלומם נכנס כוח צבאי לאזור. על פי דיווחים כנגד הכוח הופעלו מטען שהושלך לעברו. הכוח פתח בירי ופגע במחבל שזרק את המטען. מיד לאחר מכן יצא הכוח מקלקיליה. כרגע מבצע צה״ל באמצעות המנהל האזרחי וגורמי מודיעין בדיקה באשר לשני האזרחים שטרם אותרו.

כזכור, לפני כחודשיים אמנון מוכתר מפתח תקווה נרצח בעת שנכנס עם רכבו למרכז קלקיליה. הירי בוצע ברחוב הראשי, ולאחר מכן הוצת כלי הרכב. הוא פונה על ידי הצלב האדום לבית חולים ממשלתי בעיר, ובשיתוף פעולה עם מנגנוני הביטחון הפלסטינים, אבטחו אותו אנשי המנהל האזרחי.

סמוך אותו האירוע, בפעילות של לוחמי יחידת הגדעונים, השב״כ וצה״ל, חוסלו שני מחבלי הג׳אהד האיסלאמי, בעת שנסעו בכלי רכב במרכז קלקיליה. על פי דיווחים של הפלסטינים, שני המחוסלים הם: איהאב אבו חאמד ואחמד אלסלמי מחבלי.