רס״ל (מיל׳) דניל פצ׳ניוק, בן 26, מבת ים, לוחם בגדס”ר 6310, חטיבת ׳ירושלים׳ (16), ורס״ל (מיל׳) ניתאי מיטודי, בן 23, מאשקלון, לוחם בגדס״ר 6310, חטיבת ׳ירושלים׳ (16), נפלו בקרב במרכז רצועת עזה. באירוע נוסף נהרג יניב יצחק אורן, בן 35, מעין גדי, לוחם בגדוד 8119, חטיבת ׳ירושלים׳ (16), במרכז רצועת עזה בהתקלות עם מחבלים.

דניל וניתאי נהרגו לאחר שדווח ששלושה לוחמי צה״ל נהרגו אתמול (שישי) ותשעה נפצעו, שלושה מהם באורח קשה, מהתפוצצות מטען חבלה רב עוצמה שהונח מאחורי חומה בכניסה למבנה בשכונת זיתון סמוך לציר המסדרון בעזה. כל הפצועים פונו במסוקי חיל האוויר לבתי החולים תל השומר ואיכילוב. אתמול הותר לפרסום שמו של רס״ל (מיל׳) אביתר עטואר, בן 24 מראש העין, שנהרג באירוע.

ניתאי מיטודי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
ניתאי מיטודי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, פרסם הודעת אבל לאחר קבלת הבשורה הקשה על נפילתו של בן עירן, רס"ל דניל פצ'ניוק ז"ל, שנפל במרכז רצועת עזה: "דניל עלה לארץ מתוך ציונות והתגורר כאן לבדו, בעוד משפחתו נמצאת עדיין באוזבקיסטן", ציין ברוט – "הוא שירת כחייל בודד והמשיך גם בשירות המילואים לתת הכל, כדי להגן על המולדת. כולנו מצדיעים לגבורתו ושולחים חיבוק גדול למשפחתו ולחבריו".

רס''ל דניל פצניוק ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
רס''ל דניל פצניוק ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

יניב יצחק אורן (צילום: דובר צה''ל)
יניב יצחק אורן (צילום: דובר צה''ל)

מתחקיר ראשוני של צה״ל עולה כי אוגדה 252 יצאה אתמול למתקפה באזור שכונת זיתון צפונית לציר המסדרון. מדובר בהתקפה חטיבתית של חטיבה 16 ״חטיבת ירושלים״ בפיקוד של אל״מ ניר איפרגן. מטרת המבצע להרחיב את מרחב האבטחה הצפוני של הציר לחשוף מנהרות ולפגוע במחבלים במרחב. 

סמוך לשעה 08:23 בבוקר אחד הכוחות, שהורכב מצוות של גדוד הסיור החטיבתי, הגיע למבנה בשכונת זיתון. מפקד הצוות וחולית החוד של הכוח החלה בכניסה לסריקה מהירה של המבנה. יתר הצוות נערך בסמוך לחומה לקראת כניסה. בצה״ל מעריכים כי במקום הייתה מופעלת מצלמה קטנה אשר ביצעה ניטור של המרחב. כאשר המחבלים זיהו את מרבית הכח מחוץ למבנה, ליד החומה הם הפעילו את המטען שהתפוצץ וגרם לנפגעים.

הטיפול בשטח היה מהיר. חובשים ופראמדיקים שהיו עם הכוח וכן של החטיבה מיהרו לטפל בנפגעים. מותם של שלושה מהלוחמים נקבע בשטח. מסוקי חיל האוויר נחתו בסמוך והנפגעים פונו לבתי חולים במרכז. בצה״ל אומרים כי הפעולה הייתה כחלק מהלחימה להרחיב את אזור השליטה בציר המסדרון ולפגוע במערכי חמאס באזור.