הותר לפרסום: יניב יצחק אורן, בן 35 מעין גדי, לוחם בגדוד 8119, חטיבת ׳ירושלים׳ (16), נפל בקרב במרכז רצועת עזה, כך הותר לפרסום היום (שבת). הוא נהרג בצפון העיר עזה במהלך פעילות של חטיבה עשר, לאחר שנורה לעבר הכוח טיל נ"ט לעבר הכח. הותיר אחריו בת זוג, שר רובל.

יניב היה מחנך בפנימיית עין גדי, ובמוסד ספדו לו: "בית עין גדי אבל על נפילתו של יניב אורן ז"ל. יניב היה איש חינוך בדרכו ובמהותו ובמשך כעשור הדריך ליווה וחינך בני נוער בפנימית עין גדי. איש אהוב ויקר שהיה חלק  מהנוף הקיבוצי והעשייה החברתית קהילתית. בשנה האחרונה ליווה ודאג והיווה עוגן לחלק מילדי העוטף שלומדים בתיכון עין גדי וביתם השני היתה פנימית עין גדי.  השאיר אחריו משפחה ובת זוג וקיבוץ שלם המום וכואב".

מיה דביר, יו״ר קיבוץ עין גדי: "יניב אורן חי בקיבוץ עין גדי עם בת זוגו שר ושניהם מנהלים בחוד החנית של החינוך בקיבוץ מזה שנים רבות והם מהווים השראה לקשר שבין אהבת המקצוע ואהבה שבינו לבינה. הוא מנהל פנימיית עין גדי והיא מנהלת החינוך הבילתי פורמאלי".

היא סיפרה עליו: "יניב הוא ״אבא ואמא״ לילדים רבים בפנימיה ומתחילת המלחמה עשה יותר מ 3 חודשי מילואים בעזה . יניב הוא דמות אהובה בקיבוץ, חייכן, נעים הליכות מחובר לטבע - מלח הארץ! קיבוץ עין גדי רואה בהם חלק מדור העתיד של הקהילה ונפילתו היא בור גדול בלב של כולנו".

רונן ארליך, חבר קרוב של יניב: "כל מילה שאנסה לתאר בה את יניב, לצערי הרב, תהיה בהתאמה עם כל אותם תיאורים שלצערנו אנו שומעים יותר מידי פעמים ולאורך יותר מידי זמן, על אנשים צעירים איכותיים, מלאים בטוב ואוהבי הארץ שנלקחים מאיתנו מוקדם מידי".

הוא המשיך וסיפר: "את יניב אני מכיר כעשור שנים קלטתי לעבודה כמדריך במערכת החינוך בעין גדי. מהיום הראשון היה ברור שזכינו , יניב זרח  כדמות חינוכית המטיבה עם סביבתה והפך לדמות ומודל לחיקוי לעשרות נערות ונערים, שאיבדו מורה דרך היום. נראה לי שהוא מצא בעין גדי את ביתו ולו ולשר, זוגתו, היו תוכניות לעתיד".

הוא סיפר על הקשר ביניהם: "יניב היה לי לחבר אמיתי הרבה לפני היותו איש חינוך או קולגה, לא נתפסת המחשבה שיותר לא נמצא עצמנו מנהלים שיחה סתמית שיכולה להתחיל בשיח על תפיסתו החינוכית, כי ככה הוא, אבל מהר מאד תגלוש לעוד אלף נושאים אחרים, מה הוויסקי הכי טוב? איפה אוכלים הכי טוב בסביבה, ולאיזה סרט כדאי ללכת. אני וכל הקהילה שלנו שבורי לב. ליבנו יוצא לשר בת זוגו ומשפחתו".