"זה אסון שלא ניתן לתאר, מכת מחץ לכל המשפחה ולא ידוע איך יתמודדו עם הטרגדיה הזאת. משפחה עם שני ילדים אביתר בן ה-24 ואיתמר בן ה-15. הם היו כל עולמם. שני הילדים היו מחוברים בנפש וזה בלתי נתפס". אומרים קרובי משפחתו של אביתר עטואר, חייל המילואים שנהרג אתמול (שישי), בפיצוץ מטען ברצועת עזה.

"הוא איבד מלא חברים במלחמה הזאת. מאז ה-7 באוקטובר הוא נכנס ויוצא ועושה מילואים כמעט ברצף. לאחרונה הוא אמר להוריו שהוא חייב להיכנס והם ניסו להניא אותו. אמרו לה די מספיק, ראית יותר מדי אסונות, למה אתה צריך את זה, אבל הוא התעקש ולא ויתר. הסביר להם שהוא חייב והנה הוא מצטרף אל החברים שלו זכרם לברכה".

על אביתר הם מספרים: "הוא היה מלח הארץ. זה בדיוק האדם שעליו נאמרה האמרה הזאת. בחור צנוע, גבר שהיה מוריד את העיניים מול אם שאיתו שוחח מתוך יראת כבוד. מוזיקאי שלמד מוזיקה וניגן בגיטרה. 

"חניך ומדריך בצופים, תלמיד מצוין, שאפתן, איכותי. היה החמצן והאוויר של הבית. כולם התגאו בו. הוא שירת בנח"ל כלוחם ובמילואים הצטרף כלוחם ליחידת גדס"ר 6310 בחטיבת ירושלים (16). באירוע הזה מה שידוע כעת זה שהמפקד שלהם נכנס פנימה למבנה. אביתר, היה אחריו. בעוד הקצין הצליח להיכנס , ברגע שאביתר עמד על סף הכניסה הופעל מטען בחומה של החצר וכל מי שהיה שם נפצע או נהרג. זה אירוע עצוב וקשה שלא נדע איך להתמודד איתו פשוט כך".

גל של מבקרים שטף במהלך השבת את בית ההורים, ההורים רחל ואלי עטואר, שסיפרו: "מהשבעה באוקטובר היה לנו ברור שזה על הדור של אביתר. עכשיו תורם לשאת בנטל. אביתר ילד שלנו אהוב חלק מהמחיר לצערינו".

אביתר חלק בשנה האחרונה דירה משותפת ברמת גן עם בת זוגו בשלוש השנים האחרונות ניקול שמס, והשניים כבר דיברו על חתונה ומיזוג החיים שלהם. "הם מקסימים ביחד, היא נותרה שבורה שכואב הלב. ההורים והמשפחה עוד לא מעכלים אבל הוא היה גבר עם חיוך תמידי על הפנים, חיוך שנמחק באחת ומותיר כאב עמוק ובעיקר צער וחוסר עצום".

הלווייתו תתקיים מחר בשעה 16.00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בראש העין.