בתום סאגה ארוכה במהלכה הסיר ניצב אבשלום פלד את מועמדותו לכהונה כמפכ"ל המשטרה, ימונה מחר (ראשון) ניצב דני לוי, מפקד מחוז חוף, לכהונה כמפכ"ל ה-20 של משטרת ישראל, וזאת כשנה אחרי שהועלה לדרגת ניצב ומונה לתפקידו. כמובן, זאת אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון וכפוף לאישור הממשלה.

כאמור, אחרי שיאושר על ידי הממשלה, יגיע ניצב לוי אל לשכת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שהמליץ על כהונתו. שם תוענק לו הדרגה רב ניצב, ושם יוכתר סופית כשוטר מספר 1.

ניצב לוי מצטייר כפוליטיקאי בתחפושת של קצין משטרה | דעה

קובי שבתאי (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
קובי שבתאי (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

נזכיר, כי טרם סיום כהונתו של המפכ"ל הקודם רנ"צ בדימוס קובי שבתאי, המליץ השר בן גביר על סמפכ"ל המשטרה ניצב פלד לכהונה. אלא, שתוך כדי פשפוש בעבר במסגרת דיונים של הוועדה הממליצה למינוי בכירים בראשות השופט גרוניס, וסנקציות שהטילה היועצת המשפטית (יועמ"שית) עו"ד גלי בהרב מיארה, החליט ניצב פלד להסיר את מועמדותו ולכהן כמ"מ מפכ"ל, וככל הנראה יודיע במקביל על סיום שירותו בארגון.

ניצב לוי, המפכ"ל הנכנס, יצטרך לבצע מינויים מהירים של תפקידים בכירים ולהתחיל במיידי את המשימות המוטלות בקדמת הבמה בכל הקשור למטרותיה של משטרת ישראל. במרכזן ייצוב השדרה הפיקודית, השבת האמון של הציבור במשטרה לאחר חודשים של טלטלה, סיכול כל פעולה בעלת נופך פוליטי וכמובן טיפול אינטנסיבי בפשיעה במגזר הערבי. על אלו נוספו לו מהשבת האחרונה גם הטיפול הבהול בנתינים הזרים מאריתריאה שהביאו לישראל את מלחמת השלטון ומנהלים את הקרבות ביניהם ברחוב עם סכינים, גרזנים וכלי תקיפה מסוכנים.