מלחמת חרבות ברזל: ראש אמ"ן לשעבר תמיר הימן פרסם היום (ראשון) את דעתו על מתקפת המנע הישראלית בלבנון, "אם אכן חיזבאללה תכנן לירות 6,000 חימושים כולל למרכז כפי שעולה מחלק מהדיווחים - אז ביירות הייתה עולה בלהבות כרגע".

"אין מצב שזאת הייתה התוכנית ושכך נראית התגובה הישראלית לצעד כזה שמשמעותו פתיחת מלחמה כוללת", המשיך. "טוב שצה״ל השמיד אלפי חימושים בפעולת הסיכול לפנות בוקר - ממליץ להמתין עם סיכומים ומסקנות עד לסיום האירוע".

עוזי רבי מזהיר: חיזבאללה נכנס לשלב חדש מול איראן | כל הפרטים
ניר דבורי מתפוצץ על הגרי: "תסביר את הסתירה הזו" | צפו
קרס תחת הלחץ? נתניהו ויתר על תנאים מחמירים בעסקת החטופים | דיווח

כזכור, חיזבאללה תכנן לשגר הלילה באזור השעה 5:00 טילים לעבר תל אביב, ומתקפת המנע הישראלית סיכלה את התוכנית. כל המשגרים הושמדו בתקיפה הישראלית.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תקיפה בלבנון (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בצה"ל מספרים כי סוכלו אלפי כני משגרים לצפון עם מאה מטוסים. בחיזבאללה תיכננו לשגר כ-6,000 טילים, עשרות מהם לאזור המרכז. כמאה מטוסים תקפו בו זמנית. בישראל מעריכים כי חיזבאללה התכוון לבצע שיגורים לעבר מתחם גלילות.

חיזבאללה פרסם מודעה שבה טען כי השלב הראשון בתגובה על  חיסולו של פואד שוכר בלבנון "הושלם בהצלחה". ארגון הטרור טען כי מהבוקר שיגר יותר מ-320 טילים ורקטות לישראל. בהמשך מסר הארגון כי טענות ישראל על הצלחת המתקפה הן "ריקות", וכי נסראללה ינאם בהמשך היום ויתייחס לאירועים.

כזכור, דובר צה"ל, דניאל הגרי, הודיע הבוקר כי צה"ל פתח במתקפת מנע בלבנון לאחר שזוהתה היערכות של חיזבאללה לשיגור טילים ורקטות לעבר מדינת ישראל. מאות מטוסי קרב של חיל האוויר מבצעים תקיפות על מערכי הנ״מ של חיזבאללה ועל מערכי הטילים ארוכי הטווח של חיזבאללה.

דובר צה''ל תא''ל דניאל הגרי (צילום: דובר צה''ל)
דובר צה''ל תא''ל דניאל הגרי (צילום: דובר צה''ל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט מנהלים את האירוע בבור בקריה. שר הביטחון הכריז על מצב מיוחד בעורף. כל הרשויות המקומיות בישראל נכנסו לכוננות הגבוהה ביותר כולל פתיחת מרכזי שליטה ומקלטים ציבוריים. הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעה 7:00 בקריה.

בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", חיזבאללה תכנן לשגר הלילה באזור השעה 5:00 טילים לעבר תל אביב, ומתקפת המנע הישראלית סיכלה את התוכנית. המתקפה הייתה אמורה לכלול כ-6,000 טילים. בישראל מעריכים כי חיזבאללה התכוון לבצע שיגורים לעבר מתחם גלילות.

בנימין נתניהו מתייחס למתקפת המנע בלבנון. קרדיט: יוסי כהן, לע"מ (צילום :יוסי כהן, לע"מ)