על רקע מתקפת המנע של ישראל לפנות בוקר בלבנון, אל"מ במיל' חזי נחמה, לשעבר מפקד חטיבת אלכסנדרוני ומפקד גדס"ר גבעתי, שוחח היום (ראשון) עם אראל סג"ל וליאת רון ברדיו 103fm ומיפה את מצב הלחימה בנקודת הזמן הנוכחית. לטענתו - הגיע הזמן שצה"ל יכנס לתקיפה קרקעית בלבנון. 

בפתח דבריו אמר: "אני לא מכיר את כל הפרטים, אך על פניו פעולה מוצלחת שיוצאת בזמן נכון להשמדת אלפי משגרים. אנחנו טוענים כבר הרבה זמן שתקופת זמן זו היא חלון הזדמנויות לתקיפת חיזבאללה. אנחנו בוודאי צריכים לשנות את המשוואה בצפון, המשוואה בעשרה חודשים האחרונים היא לא הגיונית, יש לצה"ל יכולת גם להמשיך בעזה בצורה יותר איטית בתנאי שהוא ייכנס למסילה של השמדת חמאס, ולצאת בצפון למהלך שידאג לפחות שחיילי צה"ל הם לפני היישובים, והתושבים יכולים לשוב לבתיהם". 

6,000 טילים? ראש אמ"ן לשעבר מפוצץ את הנרטיב של דובר צה"ל  
מבוכה בשידור חי בערוץ השופר של חיזבאללה: אלו הפצצות של צה"ל שתועדו

תקיפות בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

בעניין מתקפה קרקעית בצפון אמר נחמה: "כן, אני חושב שהגיע הזמן. אני לא מדבר על התזמון המדויק. אני חושב שאת המהלך בעזה היה אפשר לעשות יותר עצים בתקופה יותר קצרה, להשאיר כוחות יותר דלילים בעזה ולהעביר את המסה העיקרית לצפון. לא יהיה מנוס מתמרון פיזי קרקעי שפוגע בתשתיות של חיזבאללה. אני מקווה מאוד שעכשיו זה לא סוף פסוק, שהפעולה הלילה רק תהווה פתיחה לפעולה יותר משמעותית, שצה"ל יתמקם על רכסי ההרים ויחצוץ בין כוחות רדואן לתושבים". 

בהמשך הסביר נחמה: "אני לא מכיר את כלל השיקולים, אך חושב שהעובדה שאנחנו נכנעים ונשארים במשוואות של חיזבאללה זו טעות. אני מעריך שהיינו יכולים לבצע פעולה מהסוג של חיסול שוכר לפני. אנחנו צריכים לקבוע את המשוואה. חלק ממנה הוא שמדינת לבנון אחראית למה שקורה בשטחה וגם היא צריכה להיפגע. חיזבאללה משתקם הרבה יותר מהר וטוב מאיתנו".

עוד אמר נחמה: "צה"ל בלי כוחות בציר פילדלפי לא יביא להשמדת חמאס, שזו המטרה הראשית של המלחמה. כולנו רוצים להציל חטופים, אנחנו מסכנים את החיים שלנו פשוטו כמשמעו. אם בפעימה ראשונה נוותר על פידלפי ונצרים ונקבל 20 חטופים, מה יהיה דינם של שאר 80 החטופים? הדבר המרכזי שצריך לעשות בעזה - להיכנס למסילה בסופה תהיה השמדת חמאס. אי אפשר לפשוט לחאן יונס ולתת להם להשתקם וחוזר חלילה". 

נחמה ציין בסוף דבריו: "זה שחמאס שולט באספקה זה מחדל". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm