מלחמת חרבות ברזל: על פי דיווח של ה-BBC, כמעט 48 שעות לפני התגובה הצפויה של חיזבאללה הבוקר (ראשון), מקורות מדווחים כי משפחות רבות באזורים הסמוכים לדאחיה, מעוז חיזבאללה בפרבר הדרומי של ביירות, התבקשו לעבור ל"מיקומים בטוחים יותר" עד סוף השבוע ועד להודעה חדשה. בנוסף, על פי דיווחים זרים, תגובות מנע נוספות על ידי ישראל צפויות להימשך גם השבוע.

על פי המקורות, שביקשו להישאר בעילום שם, הפינוי החל כבר בימים האחרונים והוא נועד להגן על האוכלוסייה האזרחית מפני תגובה אפשרית של ישראל. גורמי ביטחון בישראל עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות בלבנון, ומעריכים כי חיזבאללה עשוי לנסות לנקום על הפגיעה בבכירי חמאס בביירות לפני כשבועיים.

בדרך לעסקה? זה הדיל שהציעה מצרים לחמאס
סינוואר יצא יותר מפעם מהמנהרה: הדיווח המטלטל על המכ"מ שהושתל בעזה

צה"ל הודיע כי הוא ערוך לכל תרחיש בגבול הצפון, וכי המערכות להגנה מפני טילים נמצאות בכוננות גבוהה. גורמים מדיניים קראו לקהילה הבינלאומית לפעול למניעת הסלמה נוספת באזור ולהפעיל לחץ על חיזבאללה להימנע מפעולות שעלולות להוביל להתלקחות כוללת.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תקיפות צה"ל בדרום לבנון (צילום :דובר צה"ל)

בתוך כך, ראשי הרשויות הצפון, דוד אזולאי (מטולה), משה דוידוביץ' (מטה אשר) וגיורא זלץ (גליל עליון), הודיעו בצהריים כי הם מנתקים קשר עם מדינת ישראל ומוסדותיה ולא מוכנים לשתף פעולה עם משרדי הממשלה. דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה, אמר בחדשות 12: "אנחנו לא מוכנים לזה יותר. אנחנו מפסיקים לדבר איתם. אני לא רוצה שום דבר מהם. עד שראש הממשלה לא יחזיר ביטחון לצפון, ביטחון אחרי לחימה, אנחנו לא ננהל שום שיח. אני לא מקבל לפה שום חבר כנסת ושום שר. לנו נמאס". 

מבוכה בשידור חי בערוץ חיזבאללה: אלו הפצצות של צהל שתועדו בשידור חי. קרדיט: רשתות ערביות (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מבוכה בשידור חי בערוץ חיזבאללה: אלו הפצצות של צהל שתועדו בשידור חי. קרדיט: רשתות ערביות (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

מוקדם יותר, שוחח אזולאי, עם ינון מגל וברק סרי ברדיו 103fm וזעק נוכח המצב הקשה בצפון.  בפתח דבריו אמר אזולאי: "כל שרי הקבינט, פעם אחר פעם, מקבלים החלטות מאוד משמעותיות - להסמיך את ראש הממשלה ושר הביטחון לקבל את ההחלטה לא לקבל החלטות. יש לי שם חדש למבצע - מבצע שלום תל אביב. הדם שלנו שונה מדמם של תושבי המרכז. במטולה אין תושבים. 11 חודשים אנחנו חוטפים, מעל 40% מבתי התושבים נפגעו. את אותן התקפות אנחנו מקלים, רק היום היה פי ארבע, הצלנו את תל אביב, חטפנו פי ארבע בצפון".