על רקע מתקפת המנע בלבנון, ישראל וחיזבאללה החליפו מסרים וסיכמו כי "שני הצדדים אמרו שהם לא רוצים עוד הסלמה", כך דווח היום (ראשון) בסוכנות הידיעות רויטרס על פי שני מקורות דיפלומטיים.

מתקפת המנע בלבנון (צילום: רויטרס)
מתקפת המנע בלבנון (צילום: רויטרס)

ירי של 6,000 טילים על ישראל? "לא הכל יועד לסבב הנוכחי"
הותר לפרסום: לוחם חיל הים סמל דוד משה בן שטרית נהרג במהלך מתקפת חיזבאללה

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר בנאומו הערב כי את הפעולות הצבאיות הנרחבות שהארגון ביצע היום הם יכנו כ"פעולות יום הארבעין (הקדוש לשיעים). לגבי עיכוב התגובה, נסראללה אמר כי "החיפזון היה יכול להוביל לכישלון" והוסיף כי ההמתנה של ישראל היא חלק מהעונש: "זה היה מועיל".

עוד אמר מזכ"ל חיזבאללה: "ישראל היא זו שהסלימה את המצב בדרום לבנון בתקיפה בדאחיה ובביירות לפני שבועות, עם חיסולו של פואד שוכר. נדרשנו להגיב כדי לשמר את משוואת ההרתעה ולא נאפשר לה לחצות את הקווים האדומים".

על עיתוי התגובה אמר: "העיכוב בתגובה הוא בגלל היקף הכוננות האמריקאית, המערבית והישראלית, כך שהחיפזון היה מביא לכישלון, וזה עונש לאויב. העניין גם הצריך בדיקה מול ציר ההתנגדות, האם התגובה תתבצע באופן קולקטיבי או פרטני, והמתנו כדי לתת הזדמנות למשא ומתן בעזה. בעקבות ההתייעצות, החלטנו לבצע את פעולתנו באופן פרטני".  עוד אמר: "לכל גורם בציר ההתנגדות יש את הזכות לקבוע מתי ואיך להגיב. לאחר תגובת חיזבאללה נגד ישראל, גם איראן תגיב והחות'ים".

על בחירת יעדי התקיפה, אמר נסראללה: "בתגובתנו נזהרנו שלא לתקוף אזרחים, למרות שישראל תקפה אזרחים בדאחיה. החלטנו שהמטרה צריכה להיות צבאית, לא אזרחית או תשתיות - ושהיא תהיה קשורה לחיסול פואד שוכר וקרובה לתל אביב. איתרנו יעד מרכזי בעומק ישראל - בסיס גלילות של המודיעין הישראלי, שנמצא במרחק של 110 ק"מ מגבול לבנון ו-1,500 מטרים מגבול העיר תל אביב ויעד נוסף".

מנהיג חיזבאללה הדגיש שהמתקפה של ארגון הטרור כללה גם ירי לעבר יעדים בצפון ישראל וברמת הגולן, וטען ש"ירי הרקטות נועד לאפשר לכטב"מים לחצות". את חלק מהכטב"מים, טען נסראללה, שיגר חיזבאללה לראשונה מאזור אל-בקאע בלבנון. "סוכם שאחרי התפילה בבוקר יהיו מוכנים ב-05:15", אמר נסראללה.

במקביל, ירדן הזהירה כי הגברת ההסלמה בין ישראל לחיזבאללה יכולה להוביל ל"מלחמה אזורית" שתאיים על היציבות במזרח התיכון. לפי כלי תקשורת במדינה, דובר משרד החוץ בעמאן סופיין קודה אמר כי ה"תוקפנות" הנחושה של ישראל ברצועת עזה, והכישלון בהשגת הפסקת אש, חושפים את האזור לסכנות של הרחבת הקונפליקט.