דובר צה"ל חשף הערב (ראשון) את תוצאות מתקפת המנע של צה"ל הלילה, שגרמה לנזק משמעותי לחיזבאללה. במהלך הלילה, כ-100 מטוסי חיל האוויר תקפו יותר מ-270 מטרות בדרום לבנון. כ-90% מהן היו רקטות ומשגרים לטווח קצר, שהיו מכוונים לעבר צפון הארץ, הושמדו. בנוסף, חוסלו לפחות שישה מחבלים, וסך הכול חוסלו כ-30 מחבלים ומפקדים במהלך השבוע. 

עוד ציין דובר צה"ל כי חיזבאללה שיגר כ-230 רקטות ויותר מ-20 כלי טיס בלתי מאוישים. רובם נפלו בדרכם לשטח ישראל, נחתו בשטחים פתוחים, או יורטו על ידי מערכות ההגנה של חיל האוויר וספינות חיל הים. בניגוד לדבריו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בצה"ל מדווחים כי לא נרשמו פגיעות בבסיסי צה"ל.

לא רק הבסיס בגלילות: נסראללה חשף את יעדי המתקפה
"תתחיל לירות!": תיעוד נדיר של יירוט כטב"ם על ידי מסוק קרב | צפו בתיעוד

בצה"ל מספרים כי נמנעו אלפי שיגורים לעבר הצפון בעזרת פעולה מתואמת עם מאה מטוסים. חיזבאללה תכנן לשגר כ-6,000 טילים, בהם עשרות לכיוון המרכז. ישראל מעריכה שחיזבאללה התכוון לפגוע במתחם גלילות, אך התקיפות הישראליות מנעו זאת. אומנם הותקפו כ-6,000 טילים וכלי טיס בלתי מאוישים, אך ההערכה היא שחיזבאללה תכנן לשגר מאות טילים ורקטות לעבר יישובי הצפון. 

מתקפת המנע בלבנון (צילום: רויטרס)
מתקפת המנע בלבנון (צילום: רויטרס)

בנוסף, צה"ל הודיע כי פעילותו הבוקר פגעה משמעותית במערך הכטב"מים של חיזבאללה. עשרות רבות של כטב"מים נפגעו על הקרקע, ובנוסף חיל האוויר ומערכות כיפת ברזל ירטו באוויר מספר כטב"מים שטסו לכיוון מרכז הארץ. צה"ל פרס כמה מעגלי יירוט נגד הכטב"מים, הן בצפון והן באזור המרכז. 

שר הביטחון, יואב גלנט, אמר במהלך ביקורו בחמ"ל המבצעים של צה"ל: "הוצאנו את חיזבאללה משיווי משקל ופעולתו נכשלה. התקיפה הבוקר מעבירה מסר אזורי: אנו נחושים להסיר כל איום, בכל זירה ובכל עת. עלינו להסתכל בראייה כוללת על זירת המלחמה ולעמוד במטרותינו - בצפון ובדרום".

במקביל, מזכ"ל חיזבאללה התייחס בנאומו הערב למתקפה של ארגונו, שכללה ירי לעבר יעדים בצפון ישראל וברמת הגולן. נסראללה טען כי "ירי הרקטות נועד לאפשר לכטב"מים לחצות את הגבול". לדבריו, חלק מהכטב"מים שוגרו לראשונה מאזור אל-בקאע בלבנון.

נסראללה הוסיף: "בתגובתנו נזהרנו שלא לפגוע באזרחים, למרות שישראל תקפה אזרחים בדאחיה. החלטנו שהמטרות שלנו יהיו צבאיות ולא אזרחיות או תשתיות, ושהן יהיו קשורות לחיסול פואד שוכר, אחת מהן קרובה לתל אביב". לדבריו, יעד מרכזי שנבחר היה בסיס גלילות של המודיעין הישראלי, הממוקם 110 ק"מ מגבול לבנון ו-1,500 מטרים מגבול תל אביב.