אתמול (ראשון) לפנות בוקר החלו להגיע פרסומים אודות הודעת דובר צה"ל כי זיהה היערכות של ארגון הטרור חיזבאללה לשגר טילים ורקטות לעבר מדינת ישראל, וכי כעת צה"ל תוקף באופן יזום להסרת האיום. למרות שבשבועות האחרונים מדברים על מתקפה מתוכננת, עדיין נראה כי הגולשים הופתעו מהמתקפה. דוגמאות לשיח: "אני בשוק מאיפה זה הגיע", "ידענו שזה יגיע מתישהו ועדיין איזו הפתעה", "איזו הפתעה על הבוקר".

"נסראללה שונא את סינוואר": התסבוכת שחמאס הכניס את חיזבאללה אליה

הסנטימנט שנבדק הוא כלפי מתקפת המנע והעיתוי שלה. הגולשים תוהים למה רק עכשיו תוקפים כשיש איום על המרכז ואיפה צה"ל והממשלה היו בחודשים האחרונים. נראו התבטאויות כמו "מבצע שלום תל אביב" ו"צבא הגנה לתל אביב". בפילוח אופי הסנטימנט, נרשם 72% שיח שלילי ו-28% חיובי.

דוגמאות לשיח שלילי: "ישראל שלו מפקירה את הגבולות שלה באופן קבוע, מכים רק כשיש סכנה למרכז", "תל אביב=שב"כ מוסד אמ"ן קריה", "רק שיש איום על תל אביב, ראש הממשלה העלוב שלנו נותן הוראה להגיב..מה עם הצפון ?!!!!!!!", "תושבי הצפון תתמודדו אתם לפי הממשלה סוג ב' אם קשה לכם תתלוננו בפני ביבי ובן גביר", "כל הצפון והדרום מגן אנושי למדינת תל אביב".

בנוסף לסנטימנט, נבדקה השאלה את מי הגולשים מאשימים, ונראה כי כל הגולשים אשר מתבטאים בנושא מאשימים את הצבא, הממשלה ובראשה נתניהו. דוגמאות לשיח: "מה נהייתם חמוצים גם תסמכו על מר ביטחון", "מלחמת התשה בשיתוף נתניהו", "תושבי הצפון רציתם ביבי קיבלתם זיבי", "בהצלחות- אני הנחיתי. בכשלונות- לא העירו אותי. לא ידעתי", "תושבי הצפון, אתם משעממים את ראש הממשלה, הממשלה בפגרה, תמתינו", "צבא וממשלה רופסים הרוחצים האחד ידו של השני לכיסויי המחדל הנורא מאז קום המדינה", "ביביסט הצבא מבצע את מדיניות הממשלה. יש לך מלך ערום ופחדן".

עם זאת, נראה גם שיח חיובי רב כלפי התקיפה המשבח את צה"ל. דוגמאות לשיח: "ההגנה הטובה ביותר=התקפה", "לכבוש את לבנון כולה", "כל הכבוד לצה"ל! מדהים!", "עדיף מאוחר מאשר אף פעם, הרבה הצלחה, עם ישראל חי", "אין על צה"ל שלנו....אין על המדינה שלנו....תחי מדינת ישראל לדורותיה....".

בנוסף, נמצא שיח רב המדבר על כך שהאינטרס של נתניהו הוא מניעת עסקת חטופים. דוגמאות לשיח: "מה שביבי לא יעשה להרוס עסקת שבויים!", "ביבי כנראה ממש נלחץ מהאפשרות של עסקת חטופים", "נו ברור שיעשה הכל כדי שלא תהיה עסקה".