מנהיג חמאס, יחיא סינואר, מתחבא בין הפלסטינים כשהוא מחופש לאשה, זאת לאחר שנטש את מנהרות הטרור של עזה - כך דיווחו אתמול (ראשון) מקורות מודיעין ישראליים ל"דיילי אקספרס".

סינואר, אשר אחראי לאסון ה-7 באוקטובר, היה כבר יעד ברשימת ההשמדה של ישראל כאשר הוקדם להיות מנהיג הזרוע הפוליטית של חמאס , זאת בעקבות רצח הנייה בטהרן מוקדם החודש.

"נסראללה שונא את סינוואר": התסבוכת שחמאס הכניס את חיזבאללה אליה
לא רק הבסיס בגלילות: נסראללה חשף את יעדי המתקפה

כוחות צה"ל מאמינים כי לכידתו או הריגתו יביאו לסיום ההיררכיה של חמאס ולהתמוססותו. סינואר כה דואג לביטחונו עד שבשבוע שעבר הוסיף תנאים לשיחות הפסקת האש שבקהיר כדי להגן על עצמו.

צה"ל היה קרוב מאוד ללכוד אותו לפני עשרה ימים, כאשר פשט על מעונו במנהרת עזה. "היינו קרובים מאוד. הקפה עדיין היה חם," אמר תת-אלוף דן גולדפוס, מפקד חיל המילואים של חטיבת 98. מאז, סינואר בן ה-61 מתחבא בין ההמונים של הפלסטינים המפונים בעזה, כשכוחות צה"ל מנסים לתפוס אותו.

"אנחנו למעשה היינו במרחק של דקות רבות יותר מפעם אחת," אמר שלום בן חנן, אשר הוביל שלוש חטיבות של השב"כ ונחשב כמעורב בחיפושים אחרי סינואר. "כפי שגילינו ממבצעי חיסול אחרים, סינואר לא יישב במנהרות תת-קרקעיות או אזורים מיוחדים יותר מ-24 עד 36 שעות בכל פעם. הוא יודע שאנחנו יכולים למצוא את המקומות התת-קרקעיים בעזרת טכנולוגיה מתקדמת".