הפרשן לענייני ערבים של "ידיעות אחרונות", אבי יששכרוף, שוחח הבוקר (שני) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM על מתקפת המנע הישראלית בלבנון ועל נאומו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שהתגאה ב"הישגים" שלא התרחשו בפועל.

חיזבאללה חשף את ההישג במתקפה - בעולם הערבי התפוצצו מצחוק

"נסראללה אומר שהפעולה הסתיימה, ובסוף הדברים הוא אומר שאם הם יבינו שהנזק לא היה גדול, הם יעשו חושבים מחדש וישקלו את צעדיהם. אנחנו לא צריכים להיות גאונים כדי להבין שאם הוא נואם נאום ניצחון שאומר השמדנו את האויב ובפועל זאת לא המציאות, אתה מבין שיש פה בעיה של תיאום ציפיות בהבטחות חיזבאללה לקהל תומכיו. מה לעשות? הוא לא יכול לבוא ולומר 'כשלנו'. בנאום כזה הוא לא מדבר לישראל. היו נאומים שהוא דיבר לישראל. אפשר היה לראות את הלעג ברשתות החברתיות, מה שעשו מנסראללה וחיזבאללה בעקבות הקרקס הזה. זה לא משהו להתגאות בו מבחינת חיזבאללה. הוא דיבר אל קהל תומכיו, הבייס, ואם הוא אומר ניצחנו, האנשים הללו אומרים אמן. הם יבלעו את זה מילה במילה". 

עוד התייחס יששכרוף למשא ומתן מול חמאס: "הסיכוי לתזוזה נמוך שם, סינוואר לא לגמרי במשחק מבחינה הגיונית, זה לא שהוא רואה את הפגיעה הקשה ברצועת עזה. כרגע סינוואר לא נוהג בצורה הגיונית. ברור שהארגון שלו סופג מכה צבאית אחרי מכה צבאית וברור שהיקף ההרס ברצועה יוצא דופן, וזה לא מזיז לו. הוא מעוניין בהישרדותו האישית. גם בצד שלנו אני לא חושב שרה"מ באמת רוצה להגיע להפסקת אש משיקולים פוליטיים. יש פה חבריה של שני אנשים שלא כל כך מעוניינים להגיע להפסקת אש. זה לא שאין פה מורכבות בציר פילדלפי. אם מדינת ישראל לא תהיה בציר במשך 5-6 שבועות, השמיים לא יפלו. אפשר לחזור לשם. השאלה אם מישהו רוצה להגיע לעסקה. יש פה מחיר ביטחוני, אף אחד פה לא טיפש, אבל מה החלופה. האם רה"מ מוכן לוותר על 109 חטופים כדי להישאר בציר". 

אבי יששכרוף (צילום: פרטי)
אבי יששכרוף (צילום: פרטי)

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm