בצה״ל מודים היום (שני) כי מתקפת המנע בלבנון אתמול, שמטרתה הייתה למנוע מתקפה משמעותית של חיזבאללה, מהווה הצלחה מבצעית מקומית אך הבעיה האסטרטגית נשארה. נכון לכעת, המציאות לא השתנתה ברמה שתאפשר לתושבי הצפון לחזור לבתיהם.

״בסוף יש לצה״ל מניפה מאוד גדולה. אנחנו יכולים לתקוף בדאחייה, לתקוף בעוד הרבה מקומות בלבנון ולעשות יותר. אבל גם היה ניתן לעשות פחות. יש דרג שקובע ומחליט את סוג והיקף הפעילות. לדרג הזה יש את השיקולים שלו״ אומר גורם בצה״ל שהתייחס לביקורת לפיה צה״ל לא קיבל את האור הירוק לפעולה עצימה יותר בלבנון.

דיווח חריג: ישראל בדרך לעוד מתקפת מנע בלבנון וזה המועד המסתמן  
בזמן שהוא מלגלג על המודיעין הישראלי: הבלוף הגדול של נסראללה נחשף

תקיפה בלבנון (צילום: REUTERS/Violeta Santos Moura)
תקיפה בלבנון (צילום: REUTERS/Violeta Santos Moura)


בחיל האוויר מספרים כי כל מטוסי החייל היו אתמול בכוננות, חלקם באוויר וחלקם על הקרקע מוכנים להמראה. ״כל חיל האוויר היה באירוע. לא היה מטוס שלא היה בכוננות. אתה צריך להיות מוכן לתגובות שאתה לא צופה, דברים יכולים להשתבש. למשל שיעיפו חימושים מתימן ומעיראק, דרך האפשרות שהתקיפה תוביל למלחמה כוללת או למלחמה רב זירתית״, אמר ל"מעריב" גורם צבאי.

בצה״ל אומרים כי 100 מטוסים השתתפו פיזית בתקיפה ובסך הכל המטוסים הנחיתו על חיזבאללה 300 חימושים, ״זו אחת התקיפות הגדולות שהיו במלחמה״, אומרים בצבא.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תקיפות צה"ל בדרום לבנון (צילום :דובר צה"ל)

עוד מוסיפים הגורמים כי מרבית המשגרים שהותקפו היו משגרים לא מאויישים ולמרות שחיזבאללה לא דיווח על נפגעים בשירותו, בצה״ל מעריכים כי מספר מחבלים נפגעו ונהרגו בתקיפה.