הקרב על מטרות המלחמה: אחרי שבלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו תקפו את דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי שלא הציג את מיטוט חמאס כמטרת המלחמה, הגיע העקיצה של הרמטכ״ל לדרג המדיני והוא הכריז כי מטרה המלחמה של צה״ל היא להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם.

בצה״ל מתייצבים לימין תושבי הצפון ומבקשים להוסיף את החזרת התושבים למטרת המלחמה, מה שיוביל לשינוי סטטוס הלחימה בצפון ואף עשוי להוביל לשינוי זירות - גבול הצפון זירה מרכזית ורצועת עזה זירה משנית.

מתקפת מנע? נחיל כטב"מים של החיזבאללה חדר שוב לשטח ישראל
הפרשן המצרי חושף: נסראללה חושש לחייו ומסתיר את האמת המרה

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים היום ביקור בפיקוד הצפון עם יו״ר המטות המשולבים, הגנרל בראון, במסגרת ביקורו של הגנרל בצה״ל.  
בהתאם לכללי הנימוס הדיפלומטים בחר הלוי להעביר את המסר לדרג המדיני באשר למטרות המלחמה: "סיימתי כעת ביקור עם יו״ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית בפיקוד הצפון. אנחנו מחזקים את שיתוף הפעולה המבצעי מול האתגרים והאיומים במזרח התיכון. ישראל חזקה ומגנה על עצמה בעצמה, ובכל זאת תמיד טוב שיש לצידנו בת ברית חזקה, שחולקת איתנו ערכים ואינטרסים משותפים", אמר.

הרצי הלוי, יואב גלנט והגנרל בראון (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)
הרצי הלוי, יואב גלנט והגנרל בראון (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)

"לפני כחודש חיסלנו את המפקד הצבאי הבכיר ביותר בחיזבאללה, פואד שוכר מוחסן, אחרי שחיזבאללה הרג 12 ילדים במג׳דל שמס. אתמול בפעולה ייזומה מקדימה, מנענו מחיזבאללה ניסיון נוסף לפגוע באזרחי מדינת ישראל - בצפון ובמרכז. רובן המוחלט של המטרות שהשמדנו אתמול היו מכוונות לצפון הארץ. אנחנו נחושים מאוד להמשיך ולפגוע בחיזבאללה, לחסל עוד ועוד מפקדים, ולשלול לו נכסים ויכולות. אנחנו לא עוצרים".

הרצי הלוי בפיקוד צפון - מטרתנו להשיב את תושבי הצפון הביתה (צילום :דובר צה"ל)

"לחיזבאללה יש עוד יכולות והמלאכה עדיין לא הושלמה", הוסיף הלוי. "משימה שלנו היא ברורה - להשיב את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון, וצה״ל פועל לשם כך מסביב לשעון. אנחנו נחושים להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון מהר ככל שניתן! צה"ל פועל בכל הזירות בנחישות רבה ובמקצועיות להגנת אזרחי ישראל".