״תקפנו אלפי משגרים. שללנו לחיזבאללה יכולות. ואנחנו ממשיכים בעשייה גם היום. נראה שחיזבאללה עדיין בהלם. הוא מנסה להבין מה מידת הנזק שנגרם לו, והוא יבין זאת בימים הקרובים. כרגע, הוא לומד מה קרה לו ואיך קרה״, כך אמר רע"ן שליטה בשולחן המרכזי בפיקוד צפון, אל"ם ענן עבאס.

בצה״ל מדגישים כי הפעולה הייתה טקטית, אולם היא העבירה מסרים משמעותיים לחיזבאללה, מסרים שעשויים להוביל למהלכים אסטרטגיים. ״נראה שחיזבאללה הופתע״, אומר אל״מ עבאס, ומוסיף: ״ההפתעה נובעת מכמות המטוסים שתקפנו בו זמנית, בזמן קצר מאוד, על כמות עצומה של יעדים. הוא מופתע מרמת הדיוק שלנו - מהיכולת לדייק בפגיעה בכמות מטרות כה רבה, לפגוע באמצעים שלו מבלי לפגוע בבלתי מעורבים או ליצור נזקי משנה״.

מכה אנושה ארוכת טווח: זו האסטרטגיה של צה"ל במתקפת המנע
מתקפת המנע על לבנון: בצה"ל טוענים - זה מה שחיזבאללה מסתירים

לדבריו של אל״מ עבאס, הצלחת המבצע דרשה ריכוז ותיאום יכולות של זרועות צה"ל: אגף המודיעין, חיל האוויר, פיקוד צפון, אגף המבצעים ועוד. הוא מציין כי המבצע דרש הכנה ארוכה של חודשים רבים, שכללה איסוף מודיעין על המטרות, הכנת תוכנית התקיפה ותיאום הביצוע. לצד האש האווירית, הופעלה במבצע גם אש תותחנים מהקרקע, שבוצעה ממספר סוללות תותחים של צה״ל, אשר ירו לאזורים שונים בלבנון.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

״המשימה שלנו היא להחזיר את תושבי הצפון בביטחון לבתיהם״, אומר אל״מ עבאס, אשר מכין למפקד פיקוד הצפון את רשימת המטרות לתקיפה בכל זמן נתון בלבנון. ״מאז תחילת המלחמה, ביצענו מעל 7000 תקיפות בלבנון וחיסלנו מעל 550 מחבלי חיזבאללה, בהם בכירי המפקדים שלהם״.

למרות שחיזבאללה התכוון אתמול להכאיב בהתקפה שלו על ישראל, בפיקוד הצפון לא הופתעו מדרכי הפעולה שלו, וצה״ל העמיד מענה מרשים לבלימת ההתקפה.