כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד הפלסטיני איברהים מנצור באשמת רצח איש שב"ס יוחאי אבני, שהתרחש לפני כחודשיים בגבעון החדשה. בניגוד להצהרת התובע שנמסרה לפני שבוע, בכתב האישום נכלל רקע לאומני, מה שמעיד על כך שהרצח ייחשב לפיגוע. ההחלטה התקבלה  בתום מאבק של משפחת אבני ונציב שב"ס רב גונדר קובי יעקובי.

לפני שבוע, התביעה הצבאית פרסמה הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום, בה לא יוחסו למנצור עבירות ממניע לאומני. בדיון, שבו השתתפו החשוד ומשפחתו של אבני, החל מנצור לצחוק מול המשפחה, דבר שהגביר את חוויית הזעזוע.

גופתו של יוחאי אבני נמצאה ביום שני בבוקר, יותר מ-24 שעות לאחר הרצח. אבני לא יצר קשר עם משפחתו מיום שבת, לא הגיע למשמרת ולא ענה לטלפונים. בעקבות זאת, אנשי שירות בתי הסוהר הגיעו לביתו ומצאו אותו סגור עם ריח שרוף, מה שהוביל להזמנת כוחות משטרה וכבאות. אנשי הכבאות שפרצו לבית גילו את גופתו של אבני עם סכין נעוצה בצווארו, בעוד שהבית עלה באש.

מנצור, פלסטיני בשנות ה-20 לחייו מהכפר בידו, נעצר בחשד לרצח ושיחזר את המעשה. לפי הודעת המשטרה, "במהלך שעות הלילה המאוחרות, הגיע החשוד ליישוב גבעון החדשה ללא היתרי שהייה בישראל. לאחר שחדר ליישוב, ניסה לפרוץ לכמה בתי מגורים. הוא פרץ לבית ששכר יוחאי ונכנס אליו דרך החלון בשעה שהמנוח ישן".

"במהלך המאבק הפיזי שהתפתח בין יוחאי לרוצח, השתמש החשוד בחפץ חד ודקר את המנוח מספר פעמים עד שהתמוטט על הרצפה", נמסר. "בהמשך השתמש גם בסכין גדולה שנלקחה ממטבח הבית, ודקר את יוחאי בצווארו עד שהוא מת". לאחר הרצח, גנב מנצור מספר פריטים מהדירה, וברח מהמקום, כשהוא מצית את הבית בדרך. הוא נמלט לכיוון יהודה ושומרון ובדרכו לביתו שרף את הפריטים שגנב.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "טוב מאוחר מאשר אף פעם - מברך על החלטת הפרקליטות שקבעה הבוקר לאחר 51 יום כי רצח הסוהר יוחאי אבני הי"ד הינו פיגוע על רקע לאומני, ולא פלילי כמו שהוטעו לחשוב בהתחלה. הדרישות של נציב שב"ס, שלי וכמובן של בני המשפחה היקרים להגיע לחקר האמת, תרמו את חלקם. מחבק את משפחת הסוהר וחבריו בשעה קשה זו. המשרד לביטחון לאומי ימשיך ללוות אותם לעד. ה' יקום דמו".